Denník N

Naštvaná Chirana: ako globálny nedostatok kontajnerov kradne zisky aj slovenskému priemyslu 

Ilustračné foto – JumpStory
Ilustračné foto – JumpStory
  • Prudké zobudenie svetového obchodu zdvihlo ceny kontajnerovej dopravy tak, že niektoré firmy kvôli tomu musia otvárať kontrakty, aby neprišli o celú maržu.
  • Vyšším cenám za lodnú dopravu sa na globálnom trhu vyhnúť nemožno, no veľkí hráči majú šancu aj teraz vyrokovať prijateľnejšie zľavy.
  • Ľudia z NBS, ktorí hovorili so šéfmi slovenských priemyselných podnikov, však očakávajú, že na rozdiel od nedostatku polovodičov by malo ísť o krátkodobý problém.

Náklady na prepravu štandardného kontajnera loďou napríklad z Číny do holandského Rotterdamu stúpli za rok na päťnásobok a väčšina firiem to len musí zobrať na vedomie, opisujú manažéri Chirany T. Injecta vplyv svetových zmien v cenách dopravy na ich biznis.

Výrazné zvyšovanie cien kontajnerovej medzikontinentálnej dopravy potvrdili aj ďalšie slovenské firmy, ktoré sú aktívne na globálnych trhoch. Za rastúcimi cenami je nedostatok kontajnerov, keďže koronakríza a následné nerovnomerné oživenie na jednotlivých kontinentoch ochromili rutinu ich bežného kolobehu.

„Zdraženie je brutálne. Také som doteraz vo svojej kariére v globálnom obchode nikdy nezažil,“ hovorí generálny riaditeľ Chirany T. Injecta Teodor Lysák, ktorý stojí na jej čele už 12 rokov.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Firmy

Priemysel

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie