Diaľnica na Ukrajinu? Naša len pod Karpaty, poľská až do Kyjeva
Mestám Košice a Prešov chýba málo a budú mať k dispozícii pohodlné obchvaty a s nimi lepšie pripojenie na diaľničnú sieť. V ich prospech hovorí tiež rebríček investičných priorít na ministerstve dopravy. Rebríček totiž zdôrazňuje dve podstatné veci, a to:
- že medzi prvými treba stavať ďalšie úseky diaľnice D1 od košického obchvatu na Ukrajinu
- a že úseky rýchlostnej cesty R4 od Prešova na sever do Poľska sú zmysluplnejšie ako doteraz preferované rýchlocesty R2 okolo Lučenca, Rimavskej Soboty a Tornale.
Vznikajú tiež rôzne lokálne iniciatívy, ktoré presadzujú, aby sa príprava a výstavba oboch ciest urýchlila.
Na Zemplín nič
Jedna z týchto iniciatív vyčíta štátu, že vôbec nestavia diaľnice východne od Košíc. Za 10 rokov štát investoval do autostrád celkovo 7,7 miliardy eur, na Zemplín z toho išla nula, upozorňuje občianske združenie Diaľnica na Zemplín. Pripomína, že v tomto regióne žije 8 percent populácie celého Slovenska.
K združeniu sa