Denník N

Koľko stojí nové auto? Pandemické zľavy nestačia tlmiť prudký rast výrobných nákladov

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič
  • Autá stoja často napriek koronakríze viac, týka sa to nových modelov aj jazdených.
  • Dôvodom sú rastúce požiadavky na ekológiu a bezpečnosť, stúpli však aj výrobné náklady.
  • Predajcovia sa snažia rast cien tlmiť rôznymi zľavami.
  • Dopyt sa zrejme v najbližších mesiacoch oživí, nie je však jasné, kedy dosiahne predkrízové úrovne.

Keď je kríza a menej sa predáva, ceny majú tendenciu skôr klesať, ale neplatí to vždy.

V pondelok sa otvoria predajne áut. Tri a pol mesiaca mohli legálne predávať iba online, čiže predávali menej. Turbulentný bol aj celý predchádzajúci rok a nebolo to iba koronou.

Prinútilo to predajcov znížiť ceny, aby predali aspoň niečo? Vo všeobecnosti áno, ale zľavy len tlmia postupný nárast výrobných nákladov.

Ten má viacero príčin – napríklad čoraz prísnejšie ekologické a bezpečnostné normy, ktoré sa budú prejavovať aj naďalej. Nič teda nenasvedčuje tomu, že by mali autá pod vplyvom pandemickej krízy lacnieť.

Predávajú cez servis

Od začiatku nového roka ste si oficiálne mohli kúpiť nové auto iba cez internet. Testovacie jazdy a osobné konzultácie s predajcom boli zakázané. V praxi to však neplatilo vždy. Niektoré predajne zákaz obchádzali tak, že sa klient tváril, že ide do servisu, ale v skutočnosti riešil kúpu auta. Kupovať cez internet auto za 20-, 30- alebo 50-tisíc eur chce o niečo viac odvahy, ako objednať si napríklad televízor.

Zatvorenie predajní od nového roka spôsobilo

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Koronavírus

    Obchod

    Ekonomika, Slovensko

    Teraz najčítanejšie