Denník N

Nedostatok čipov podľa zamestnancov stopne výrobu drahých SUV v bratislavskom VW. Malé autá budú pokračovať

Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode VW. Foto - TASR
Výroba Porsche Cayenne v bratislavskom závode VW. Foto – TASR

Nedostatok polovodičov na svetovom trhu už vážnejšie obmedzoval výrobu žilinskej Kie. Trnavská fabrika Stellantisu odvolala minulý mesiac niekoľko kompletných pracovných zmien. Teraz nedostatkové čipy podľa zamestnancov fabriky na celé prvé dva májové týždne zastavia gro výroby aj v najväčšej tuzemskej automobilke – bratislavskom závode nemeckého Volkswagenu.

Ako prvý o zastavení liniek tunajšieho Volkswagenu informoval cez víkend týždenník Trend. Podložil to diskusiami zamestnancov automobilky na sociálnych sieťach.

Denník E sa dnes od pracovníkov automobilky dozvedel, že od 3. do 16. mája nepočítajú so zastavením celej výroby. Nepretržite sa však udrží iba menej významná výroba malých mestských automobilov. Oveľa významnejšia produkcia drahých SUV vozidiel značiek VW, Audi a Porsche sa na dva týždne zastaví. Veľké SUV sa pritom teraz vo fabrike vyrábajú až v troch zmenách. Malé mestské vozidlá iba v dvoch.

Zamestnanci v tejto chvíli navyše ešte nevedia, akým tempom bude výroba fabriky pokračovať od druhej polovice mája.

Automobilka diplomaticky potvrdzuje iba prehĺbenie problémov

Bratislavská automobilka tieto informácie nevyvrátila ani nepotvrdila. Pripúšťa však, že v ďalších mesiacoch môžu byť jej problémy s nedostatkovými čipmi väčšie ako doteraz.

„Vďaka flexibilnému riadeniu výrobného plánu a logistických procesov prišlo u nás doteraz len k minimálnym vplyvom nedostatku polovodičov na produkciu. Aktuálne však musíme vychádzať z toho, že v nasledujúcich mesiacoch zostane situácia v zásobovaní čipmi naďalej napätá, čím môže byť čiastočne dotknutá aj výroba vozidiel v Bratislave,“ uviedla pre Denník E hovorkyňa fabriky Lucia Kovarovič Makayová.

Prečo je to dôležité

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie