Denník N

Slovenská pomoc s nájmami je pre nás lepšia ako česká, hovorí manažér siete Ugo

Lukáš Prauss, foto - UGO
Lukáš Prauss, foto – UGO

Značku UGO, ktorá prerazila vďaka čerstvým šťavám a konceptu zdravého stravovania, pred 9 rokmi kúpila Kofola a aktuálne má viacero prevádzok najmä v nákupných centrách. Jej riaditeľ rozvoja Lukáš Prauss vysvetľuje, ako ich vlastný biznis a podnikanie ich frančízových parterov funguje, ako to bolo, keď sa chcel niekto dostať do nájmu v nákupnom centre v minulosti a aká je vyjednávacia pozícia nákupných centier dnes.

Spomína, že keď vypukla pandémia, vznikli okamžite spory o tom, či znižovať alebo neznižovať nájmy a ako na to ísť. „Hľadali sme kľúč v nájomných zmluvách, ale tým, že s týmto nikdy nikto nepočítal, tak sme ten kľúč nenašli. Snažili sme sa brániť partnerov, písali sme prenajímateľom. Prenajímatelia vôbec nevedeli, ako reagovať, neodpisovali, nevedeli, čo na to odpisovať, sami analyzovali zmluvy a nemohli sa v tom vyznať a všetky oči sa upierali na štát,“ opisuje. O biznise v gastre sme sa s ním rozprávali krátko po tom, čo sa v pondelok znova otvorili obchody.

V pondelok sa na Slovensku otvárali obchody, zvýšilo to tržby aj vám?

Tie prvé čísla sú až nad očakávania. Obávali sme sa, že sa ľudia budú báť chodiť do obchodov, ale čísla nám ukázali, že po nakupovaní bol pomerne veľký hlad.

Prevádzky máte hlavne v nákupných centrách. Kým otvorili obchody, robili ste aspoň predaj na osobný odber alebo to nemalo zmysel? 

Tam, kde sme mali predajňu pri potravinách, a tým pádom tam bola nejaká frekvencia zákazníkov, tam sme sa snažili mať otvorené a vydávali sme produkty so sebou. Celkovo bola spomedzi ôsmich prevádzok polovica úplne zatvorená a polovica predávala na osobný odber, prípadne rozvoz. Od pondelka fungujú všetky.

O akých číslach hovoríme od pondelka?

Medziročne

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie