Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Podcasty čakajú novinky, chystajú ich Facebook, Spotify a Seznam

Dobrý deň, MediaBrífing je týždenný newsletter o médiách a internete. Prihláste sa na odber a dostanete ho každý piatok. Dnes sa okrem iného dočítate o tomto:

  • Novinky, ktoré môžu zmeniť podcastový trh.
  • Slovenčina už pozná slová blogovať, notbuk či fejsbuk.
  • Teroristický obsah musí byť z webu odstránený do hodiny.
  • Web Wall Street Journal má 25 rokov, ako vyzeral v roku 1996?
Ilustračné foto – Soundtrap/Unsplash/CC

Spoločnosť Apple minulý týždeň predstavila systém na spoplatnenie podcastov. Pre poslucháčov to môže vyzerať ako zlá správa, pretože opäť bude potrebné na internete za niečo platiť. No pre tvorcov je to dôležitá zmena. Rozširujú sa totiž možnosti, ako tvorbu podcastov financovať, čo môže viesť k novým a ambicióznejším audioprodukciám.

Tvorcovia podcastov budú môcť svojim predplatiteľom ponúknuť napríklad relácie bez reklám, bonusové epizódy či skorší prístup k novým dielom.

Tento týždeň boli oznámené ďalšie novinky, ktoré môžu zmeniť audio trh a zvýšiť záujem o podcasty zo strany tvorcov či poslucháčov. Pozrime sa na ne.

1. Spotify

Streamovacia služba Spotify tiež predstavila predplatné podcastov. Prostredníctvom služby Anchor budú môcť podcasteri určiť, ktoré epizódy budú len pre predplatiteľov a ktoré ostanú zadarmo.

Nateraz budú môcť platené podcasty vyrábať len tvorcovia z USA, no v najbližších mesiacoch by mala byť služba sprístupnená aj tvorcom z ostatných kútov sveta.

Zatiaľ čo Apple si vezme v prvom roku až 30 percent z príjmov podcasterov a v ďalších rokoch to bude 15 percent, Spotify sľubuje, že prvé dva roky si nebude účtovať žiadne poplatky. Následne, od jari 2023, si bude brať len 5-percentnú províziu.

Tvorcovia podcastov si však môžu na Spotify vybrať len z troch cien za predplatné: 2,99, 4,99 a 7,99 dolára mesačne. V tomto smere ponúka Apple väčšiu flexibilitu.

Zdroj: Spotify

Ľudia, ktorí radšej počúvajú podcasty na inej platforme ako Spotify, nebudú obmedzení. Spoločnosť avizovala, že predplatitelia podcastov budú mať súkromný

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie