Sťažnosti na finančné domy priniesli ľuďom späť státisíce eur. Najviac sa týkajú poisťovní
- Ak ste presvedčení, že sa vám stala krivda v banke, poisťovni či inej finančnej inštitúcii, neoplatí sa byť ticho, treba to riešiť.
- Takmer štvrtina sťažností týkajúcich sa ochrany spotrebiteľa, ktoré vlani podali ľudia do Národnej banky Slovenska (NBS), bolo podľa centrálnej banky opodstatnených. Klientom sa vrátilo 460-tisíc eur.
- Väčšina podaní však stále ukazuje, že ľudia peniazom nerozumejú, riadne si nečítajú zmluvy, nevedia, čo podpisujú a aký produkt si kupujú. Už stabilne na neznalosť ľudí poukazujú tri zo štyroch podaných sťažností v NBS.
- Najčastejším problémom sú poistky, najmä povinné zmluvné poistenie. Novým fenoménom sú podvody, na ktoré ľudia naleteli pri phishingu, keď sami poskytli svoje dôverné údaje podvodníkovi.
Aj keď sa v kvíze Národnej banky Slovenska ukázalo, že ľudia poriadne nevedia, že ochranu finančného spotrebiteľa má pod palcom centrálna banka a môžu sa v nej sťažovať, vlani prijala od ľudí vyše dvetisíc podaní na finančné inštitúcie. Bolo to o sedem percent menej ako rok predtým.
Mohli mať menej dôvodov na nespokojnosť? Centrálna banka si skôr myslí, že zavážila pandémia. Sťažovať sa dalo len elektronicky a to nemuselo všetkým vyhovovať. Navyše sa menej jazdilo autami, necestovalo sa.
Práve poisťovne ležia