Denník N

Matovič sľuboval Volkswagenu za nové investície byty i školy, no trošku to mešká, upozorňuje manažér automobilky

Foto N - Vladimír Šimíček
Foto N – Vladimír Šimíček

O tom, ako vplýva zdražovanie množstva výrobných vstupov na výrobu automobilov, no i o tom, ako si slovenská vláda nie úplne vzorovo plní svoje sľuby, ktoré dala nemeckému Volkswagenu za posunutie nových výrob Passatov a Superbov do jeho bratislavského závodu, hovoril Denník E s jeho personálnym šéfom a členom predstavenstva Volkswagenu Slovakia Sebastianom Krapothom.

Letné priklepnutie nových podpôr pre najväčšiu slovenskú fabriku vyvolalo viacero kontroverzií. Dôvodom nebol ich rozsah, ale neprítomnosť ministra hospodárstva Richarda Sulíka na rokovaniach, hoci za priemysel zodpovedá. Neprizvali ho lídri OĽaNO na čele s bývalým premiérom Igorom Matovičom. Navyše tí sa najskôr novým úspechom pochválili v tlačovej správe a vo videu, no neskôr ich pred médiami chceli utajovať. Teraz je zjavné, že viazne ešte aj plnenie daných sľubov.

Sebastian Krapoth hovorí tiež o tom, ako koronakríza zmenila domáci trh práce, i o tom, s akým napätím veľkí investori vnímajú časté pnutia vo vládnej koalícii.

V rozhovore sa tiež dočítate:

  • prečo slovenskému Volkswagenu vlastný vývoj i výskum vôbec nechýba,
  • čo si myslí o Sulíkovom ťahu po využívaní vodíka v automobiloch,
  • čo rozhodlo, že Passat a Superb napokon zakotvia práve v slovenskom závode koncernu.

Dva a pol týždňa stála kľúčová výroba SUV automobilov vašej bratislavskej automobilky pre nedostatok čipov. Aký vývoj očakávate v tejto oblasti v najbližších týždňoch a mesiacoch? Môžu nastať aj ďalšie podobne dlhé odstávky Volkswagenu Slovakia?

V pondelok sme znova obnovili výrobu SUV automobilov na plné tri zmeny. Čo sa týka budúcnosti, vychádzame z toho, že v nasledujúcich mesiacoch zostane situácia v zásobovaní čipmi naďalej náročná. Intenzívne ju sledujeme na každodennej báze a podľa toho plánujeme výrobu.

V predchádzajúcich mesiacoch pracoval náš špeciálne vytvorený tím úspešne na tom, aby minimalizoval dosahy celosvetového nedostatku čipov na produkciu v koncerne. Tak sa nám až donedávna darilo udržiavať výrobu v bratislavskom závode v chode veľmi dobre. K čipovej kríze spôsobenej pandémiou však pribudli ďalšie neočakávané ťažkosti z dôvodu výpadkov od dvoch dodávateľov – jedného z Japonska a druhého z amerického Texasu.

Prvý mal vo svojej prevádzke požiar a druhého zasiahli snehové búrky a nepriazeň počasia. Nebyť týchto okolností, boli by sme z toho možno vyviazli bez škôd. Veríme však, že sme celkovo na dobrej ceste. Zároveň očakávame v druhom polroku zlepšenie. Urobíme tiež všetko preto, aby sme v Bratislave výpadky z dôvodu čipovej krízy ešte v priebehu roka v čo najväčšej možnej miere dobehli.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Rozhovory

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie