Denník N

Budúce investície VW môžu byť ohrozené, ak sa neukážeme ako zodpovedný partner, priznáva meškanie štátu Kremský z OĽaNO

Peter Kremský. Foto N – Tomáš Benedikovič
Peter Kremský. Foto N – Tomáš Benedikovič

V lete minulého roka vtedajší premiér Igor Matovič aj terajší šéf vlády Eduard Heger podpísali nemeckému Volkswagenu memorandum s viacerými prísľubmi, ako mu vláda pomôže s jeho novými slovenskými strategickými investíciami. Na jeseň koncern naozaj prisúdil svojmu bratislavskému závodu miliardu eur, z ktorej bude financované aj spustenie výroby nových modelov Passat a Superb.

Špičky OĽaNO a vlády podpísali slovenskému Volkswagenu širšie zabezpečenia prepravy jeho zamestnancov linkami verejnej dopravy, výstavbu dvetisíc nových nájomných bytov a vybudovania novej vzdelávacej inštitúcie na výchovu pracovníkov pre automobilový priemysel.

Takmer rok po memorande však člen predstavenstva slovenskej automobilky Nemcov Sebastian Krapoth pre Denník E uviedol, že plnenie sľubov trochu mešká a verí, že spolupráca sa azda zlepší. V diplomatickej reči biznisu to znamená, že meškanie sľubov je naozaj vážny problém, a veľmi otázne je, či sa na nich vôbec pohlo niečo zásadnejšie.

O tom, ako je to s meškaním z pohľadu najsilnejšej koaličnej strany OĽaNO, kto je za to zodpovedný a ako sa vyvíja ich realizácia, sme hovorili s predsedom parlamentného výboru pre hospodárstvo Petrom Kremským. Ten bol tretím a posledným významným mužom strany OĽaNO pri podpise daného memoranda. Aj on patrí k najsilnejším ekonomickým expertom tejto strany.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

OĽaNO

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie