Topmanažér Škody: Nechceme ponúkať lacné autá, porovnanie s Daciou je irelevantné

Škoda Auto má priestor rásť na viacerých kontinentoch a nepotrebujete na to predávať lacné autá, hovorí člen predstavenstva českej automobilky patriacej pod koncern Volkswagen Martin Jahn.
„Vieme, kde má Škoda vo Volkswagene svoje miesto,” povedal v rozhovore s Denníkom E a českým Deníkom N manažér zodpovedný za predaj a marketing. „Keď si kúpite Superb Laurin a Klement, to nie je úplne lacné auto, ale ponúka väčšiu hodnotu za peniaze než niektoré iné značky. A to je princíp Škody, nie ponúkať lacné autá.”
Jahn, ktorý donedávna zastupoval Volkswagen v Rusku, vehementne odmieta špekulácie, že by Škoda mohla mať auto na úrovni Dacie. Hovorí, že žiaden model podobajúci sa na auto rumunskej značky vo vývoji nevidel a toto porovnávanie nie je relevantné.
Automobilka si dnes podľa Jahna môže dovoliť investovať do elektromobility, digitalizácie a dizajnu. Príkladom je elektrický model Enyaq iV, ktorý vypustila na trh pred niekoľkými dňami.
V súvislosti s elektromobilitou Jahn očakáva, že Volkswagen sa s Českom dohodne na podpore výstavby závodu na výrobu batérií, v ktorom by jeho partnerom bol ČEZ. Koncern chce v Európe postaviť spolu šesť závodov na výrobu batérií a rokovania s českou vládou sú „vo fáze prípravy finálnej ponuky“.
Škoda už dávno nie je len európskou značkou, má výrobné závody v Rusku či Indii. Práve v naposledy menovanej krajine, ale aj v Afrike, či juhovýchodnej Ázii, chce Volkswagenu posilniť svoju pozíciu a expanziu má ťahať Škoda.
„V krajinách ako Vietnam vidím pomerne veľkú príležitosť,” hovorí Jahn, ktorý na začiatku milénia krátko pôsobil aj ako podpredseda českej vlády pre ekonomiku. „Škodovka nemá šancu v USA. To platí aj pre Južnú Ameriku, to sú kontinenty, kde to ekonomicky nedáva zmysel. A potom sú regióny, kde tú šancu vidíme.“
Máte pocit, že Škoda má pozíciu v rámci koncernu vyjasnenú? Pred rokmi sa modelový rad prekrýval so Seatom. Podarilo sa to odkloniť?