Ekonomický newsfilter: Harmonogram prípravy a výstavby ciest je pre biznis nepoužiteľný
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň, agresívne výpady opozičných politikov sa usilujú spochybniť vyšetrovanie korupčných káuz. No vyšetrovatelia sa dostávajú čoraz ďalej pri dokumentovaní trestnej činnosti najvplyvnejších zločineckých skupín. Priznala sa už aj bývalá generálna riaditeľka Slovenského pozemkového fondu Adriana Šklíbová a známa je už nielen celá hierarchia skupiny, ale čoraz viac sa vie aj o úlohe funkcionárov SNS v nej.
Dnešný Ekonomický newsfilter má 1200 slov, čo je 5 minút čítania. Pripravil Oliver Brunovský.
1. Železničné eurofondy nám pravdepodobne utečú
V situácii, keď železničné trate na Slovensku chátrajú a železničiari sa sťažujú na nedostatok peňazí na ich opravy a modernizáciu, Slovensko zrejme nevyčerpá veľké európske dotácie na budovanie rýchlotratí na prepájanie Európy, o ktoré samo žiadalo.
Pred piatimi rokmi sme takto dostali možnosť získať 200 miliónov eur na prepojenie Bratislavy s českou hranicou, no teraz sa ukazuje, že z toho dokážeme využiť najviac 40 miliónov.
Čo sa stalo:
- Železničiari žiadali o dotáciu, hoci
Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.