Denník N

Ak zmiznú náhodné volania na generované čísla, môže zaniknúť 600 miest, hovorí spolumajiteľ veľkého call centra

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Na trhu call centier zavládol chaos. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb totiž avizoval, že už nebude tolerovať takzvané náhodné telefonáty. Ide o volania na náhodne generované čísla, pri ktorých sa súhlas volaného získava tak, že sa ho na to v úvode telefonátu opýtajú.

Od tohto typu predaja ustúpili aj mobilní operátori a osem veľkých call centier prakticky koordinovane s nimi. Práve o tom spisujú memorandum.

„To, že sa my dohodneme, že tieto hovory zastavíme, neznamená, že tie hovory úplne ustanú. Iba ustanú od tých, ktorí sú poctiví,“ hovorí Juraj Balogh, ktorý zakladal jedno z týchto call centier – CreditCall.

Tvrdí, že ústup od tohto typu volaní môže byť pre časť trhu veľká komplikácia, ktorá pripraví o prácu možno aj 600 ľudí.

Sektor čaká, ako sa telekomunikačný úrad popasuje s touto témou v novom zákone, ktorý je už predložený na pripomienkovanie. Balogh očakáva na túto tému debatu.

Vysvetľuje aj:

  • koľko ľudí zamestnávajú call centrá na Slovensku;
  • aká časť z ich biznisu sú volania a ako je to so súhlasmi na volanie;
  • prečo sa firmám telefonovanie stále oplatí viac ako e-maily;
  • prečo sa obáva návratu podomového predaja;
  • ako to vyzeralo, keď štátu pomáhali s linkou pre NCZI.

Robíte náhodné telefonáty?

Aktuálne už nie.

Ako ste vyberali čísla, na ktoré sa telefonuje?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika

Teraz najčítanejšie