Ekonomický newsfilter: NAKA zadržala sivú eminenciu tendrov Smeru, čaká sa, či bude rozprávať
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň, odbyt áut prudko stúpa už aj na hlavných trhoch našich výrobcov v Únii a výroba na Slovensku sa zrejme tohto roku opäť dostane cez milión vozidiel. Automobilový priemysel napriek tomu začína tlačiť na vládu, pretože bez jej pomoci takpovediac ustrnie v minulosti.
Druhým dôkazom o tom, že krajina musí tvrdo pracovať na zabezpečovaní svojej budúcnosti, je aktuálny globálny rebríček konkurencieschopnosti. Slovensko je v ňom až na 50. mieste. Za rok sme sa polepšili o 7 miest, no pred nami sú naďalej všetci konkurenti zo štátov V4.
Dnešný Ekonomický newsfilter má 1340 slov, čo je 6 minút čítania. Pripravil Oliver Brunovský.
1. Automobilový biznis sa ozval, potrebuje aktívnejšiu vládu
Slovensko zaostáva pri prechode na ekologickejšie automobilové pohony, vo väčšine podobných štatistík figuruje medzi poslednými krajinami EÚ, hoci naďalej patrí v produkcii áut na obyvateľa medzi svetovú špičku.
Upozorňuje na to Zväz automobilového priemyslu, ktorý si odvetvie vytvorilo, aby v ich mene formuloval požiadavky otvorenejšie, ako to chcú robiť jednotlivo firmy.
Jeho prezident Alexander Matušek vyzýva vládu, aby s pre