Denník N

Parkovanie nie je zadarmo: vlna protestov prešla do Martina, nepoučili sa z Košíc či Petržalky

Parkovanie v Martine. Foto N - Vladimír Šimíček
Parkovanie v Martine. Foto N – Vladimír Šimíček

Tento text je súčasťou projektu Denník N ide za vami, na dva týždne sme boli v Martine.

V Košiciach sa parkovanie stalo jednou z hlavných tém volieb župana v roku 2017, spoplatňovanie a zmluva pre súkromnú firmu vyvolali veľké protesty a aj preto sa Richard Raši po odchode z postu primátora nestal županom. Podobne na spoplatnenie parkovania – a cez tú istú firmu EEI – narazil aj starosta bratislavskej Petržalky Vladimír Bajan a už ani on nie je starostom.

Áut výrazne pribúda po celom Slovensku a nielen v Bratislave a Košiciach sa to snažia riešiť spoplatnením parkovania. Na jeseň má hlavné mesto prejsť od pilotných projektov k ostrému štartu parkovacej politiky. Už vlani na jar spoplatnené parkovanie obnovili v Trenčíne.

Ďalší na rade je Martin. Aj tam narazili na protesty – a ukazuje sa, že mesto bude pre ostatných varovným príkladom, ako to nerobiť.

Ako rastie počet áut aj motocyklov

V posledných dvadsiatich rokoch áut na Slovensku výrazne pribúda. Najrýchlejšie ich počet rastie v Žilinskom kraji, kde je aj Martin, za dvadsať rokov sa ich počet zvýšil viac ako dvojnásobne. V Bratislavskom kraji je zasa výrazne najviac áut – 6 na 10 obyvateľov kraja.

Áut však rýchlo pribúda všade, najmä vo väčších mestách. Výrazne rastie aj počet motoriek, v Bratislavskom kraji za 20 rokov o 540 percent.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Denník N v Martine

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie