Ako nedostatok čipov zasahuje automobilky na Slovensku? Najväčší výpadok mal Stellantis
Problémy slovenských automobiliek pre nedostatok mikročipov pokračovali aj v júni. Dobrou správou však je, že výrobu ovplyvnil menej ako v máji.
Denník E na základe údajov od automobiliek zosumarizoval tohtoročné odstávky prepočítané na pracovné zmeny, keďže každá z fabrík má iný pracovný režim.
Najviac ich bolo v trnavskom Stellantise, kde sa pracuje päť dní na tri zmeny a cez víkend na dve predĺžené. Tento rok zatiaľ vynechali v Trnave 67 pracovných zmien. V druhom štvrťroku tam tak linky stáli približne štvrtinu celkového teoretického pracovného času.
Naopak, najmenšie výpadky zaznamenali v nitrianskom Land Roveri, kde dvojzmenná výroba stála len šesť dní na prelome mája a júna.
Rovnaký počet dní v prvom polroku podľa odborárov vynechala