Denník N

Významnú trať cez Michalovce chce štát po rokoch elektrifikovať. Nie je jasné, či to stihne

Železničnú trať medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným doteraz neelektrifikovali. ŽSR dúfa, že to dokážu napraviť z plánu obnovy. Foto N - Tomáš Hrivňák
Železničnú trať medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným doteraz neelektrifikovali. ŽSR dúfa, že to dokážu napraviť z plánu obnovy. Foto N – Tomáš Hrivňák

Tento text je súčasťou regionálneho projektu Denník N ide za vami, na dva týždne sme boli v Michalovciach a na dolnom Zemplíne.

Na takmer stokilometrovej trati medzi Košicami a Humenným leží 33-kilometrový úsek neelektrifikovanej železnice. Vlaky jazdia celú trasu s dieslovými rušňami aj tam, kde vedenie je. Z rebríčka prioritných investícií do železníc, ktorý koncom júna predstavilo ministerstvo dopravy a ministerstvo financií, vyplýva, že elektrifikácia zvyšnej časti trate je potrebná a vysoko návratná.

V časti medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným je však potrebné nielen zaviesť trolejové vedenie, ale aj zrekonštruovať koľaje a infraštruktúru, nad ktorou povedie. Všetky práce by mali stáť zhruba 114 miliónov eur. Štát chce stavbu zaplatiť z plánu obnovy, z ktorého môže čerpať peniaze do júna 2026, čo je aj termín plánovaného dokončenia prác na železnici. Nie je teda isté, či to stihne.

Keď v Michalovciach nastupujete do

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Denník N v Michalovciach

Od 28. júna do 11. júla bola časť redakcie Denníka N presťahovaná do Michaloviec. Zemplín sa tak stal hlavným regiónom nášho novinárskeho záujmu. Naši reportéri tu pracovali na reportážach, robili rozhovory, organizovali diskusie a stretávali sa s občanmi.

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie