Významnú trať cez Michalovce chce štát po rokoch elektrifikovať. Nie je jasné, či to stihne

Tento text je súčasťou regionálneho projektu Denník N ide za vami, na dva týždne sme boli v Michalovciach a na dolnom Zemplíne.
Na takmer stokilometrovej trati medzi Košicami a Humenným leží 33-kilometrový úsek neelektrifikovanej železnice. Vlaky jazdia celú trasu s dieslovými rušňami aj tam, kde vedenie je. Z rebríčka prioritných investícií do železníc, ktorý koncom júna predstavilo ministerstvo dopravy a ministerstvo financií, vyplýva, že elektrifikácia zvyšnej časti trate je potrebná a vysoko návratná.
V časti medzi Bánovcami nad Ondavou a Humenným je však potrebné nielen zaviesť trolejové vedenie, ale aj zrekonštruovať koľaje a infraštruktúru, nad ktorou povedie. Všetky práce by mali stáť zhruba 114 miliónov eur. Štát chce stavbu zaplatiť z plánu obnovy, z ktorého môže čerpať peniaze do júna 2026, čo je aj termín plánovaného dokončenia prác na železnici. Nie je teda isté, či to stihne.
Keď v Michalovciach nastupujete do