Denník N

Vyvinuli sme tričká, na ktorých nevidno pot ani špinu, v budúcnosti pridáme UV ochranu, hovorí riaditeľ firmy CityZen

Zakladatelia firmy CityZen. Zľava: René Nemeček, Martin Burkoň a Pavel Hrstka. Foto – CityZen
Zakladatelia firmy CityZen. Zľava: René Nemeček, Martin Burkoň a Pavel Hrstka. Foto – CityZen

„Isté obdobie sme propagovali test, ako dlho je možné naše tričko neprať. Spätná väzba od ľudí bola, aby sme to nerobili, lebo tým nabádame k tomu, nech sa ľudia správajú ako ‚čuňatá‘,“ spomína Pavel Hrstka, riaditeľ českej módnej značky CityZen.

Pred tromi rokmi ju založili spoločne s ďalšími dvoma kamarátmi, ktorí v štyridsiatke zanechali rozbehnuté kariéry a vrhli sa na výrobu tričiek. Dnes k tomu patria už aj košele, polokošele a spodná bielizeň. Darí sa im aj napriek tomu, že európsky trh zaplavuje lacný textil z Ázie.

Pavel Hrstka hovorí o tričkách CityZenu, akoby to bola technológia určená na kozmické lety. „Vzali sme niekoľko technológií z úspešných vecí a namontovali sme ich na oblečenie pre ľudí.“ Vďaka tomu ich tričko zneviditeľňuje pot, nenasáva špinu a menej páchne.

V rozhovore sa dozviete aj to:

  • na akom princípe funguje zneviditeľňovanie potu;
  • či to funguje aj pri ľuďoch, ktorí sa extrémne potia;
  • či môže biznisu CityZenu pomôcť globálne otepľovanie;
  • aké sú plány firmy s rozširovaním výroby aj na Slovensku
  • a prečo firma rozmýšľa, že vybuduje vlastné učilište pre krajčírov.
Firma tvrdí, že ich tričko vydrží aj obliatie červeným vínom. Foto – CityZen

U vás vo firme je asi normálne, že zamestnanci chodia do práce v tričkách a nerieši sa to.

Ja som do práce chodil dvadsať rokov v košeliach. Teraz si to v tričku užívam. Dnes som si aj kvôli vám zobral polokošeľu.

Čo ste robili predtým, že ste museli chodiť v košeli?

Zatiaľ najväčšiu časť kariéry som strávil projektmi lekarna.cz a mojalekaren.sk, ktoré som od roku 1998 až do roku 2014 budoval. Tam som získal manažérske a marketingové skúsenosti. Farmácia je pomerne konzervatívny biznis, vtedy tam bol „dress code” kravata a oblek, ale teraz je to už zase inak.

Od farmaceutického biznisu k tričkám, to je celkom skok. Ako ste sa k tomu dostali?

CityZen sme založili traja kamaráti – ja, Martin Burkoň a René Neměček. Práve René, ktorému tu hovoríme textilný boh, chcel vždy robiť inteligentnejšie veci a bol to on, kto prišiel s nápadom vyrábať neobyčajné tričko. Dnes dokážeme pristávať na Marse, ale na tričku sme za 150 rokov od jeho vzniku menili prakticky len farby a strihy. René dokáže robiť s textilom obrovské veci, obzvlášť s bavlnou. René nosil myšlienku v hlave prakticky od 90. rokov, my sme sa v živote neustále stretávali a zároveň míňali, pretože každý z nás bol na striedačku pohltený prácou alebo rodinou. Trvalo to viac než desať rokov, kým sme na to dupli a nápad začali predávať. Samotná myšlienka pustiť sa do inovácie trička je z jedného manažérskeho školenia, kde zaznela poučka, že najjednoduchšia inovácia je kopírovať nápady z iného odvetvia.

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Klimatická kríza

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie