Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Televízny paradox. Ako to, že príjmy z reklamy sú rekordné, keď sledovanosť klesá?

Dobrý deň. Newsletter MediaBrífing už odoberá viac ako 7000 ľudí. Pridajte sa k nim teraz aj vy a každý piatok dostanete súhrn všetkého dôležitého, čo potrebujete vedieť o médiách a internete. Dnes sa okrem iného dočítate:

  • ako môžu rásť príjmy z reklamy, keď počet divákov klesá;
  • že J&T predáva svoje rádiá na Slovensku;
  • že muž zabil svoje deti, pretože uveril konšpiráciám o jašteroch
  • a že dezinfoweb Hlavný denník nesmie byť na zozname Konšpirátori.sk, rozhodol súd.
Ilustračné foto – Karolina Grabowska/Pexels/CC

Titulky vo svetových médiách ohlasovali, že tohtoročná olympiáda dosiahla rekordne nízku sledovanosť. Na stanici NBC, ktorá vlastní exkluzívne vysielacie práva v USA, mala olympiáda v prime time len 15,5 milióna divákov, teda najmenej od roku 1988.

Bolo to o 42 percent menej ako v roku 2016 pri olympiáde v brazílskom Riu de Janeiro a o 22 percent menej oproti zimnej olympiáde v Pchjončchangu 2018. Záverečný ceremoniál z Tokia sledovalo na NBC 8,8 milióna ľudí, teda najmenej v histórii stanice.

Sledovanosť hier klesla aj v Británii, vo Francúzsku či v Nemecku.

Avšak hoci sa počet divákov olympiády prepadol, príjmy z reklamy zostali rekordne vysoké. Ako je to možné?

Odpoveď na túto otázku dobre ukazuje, ako dnes fungujú médiá.

1. Porovnania sledovanosti pokrivkávajú

Nižšiu sledovanosť olympiády môžeme vnímať ako súčasť širšieho trendu, pretože klesá záujem divákov aj o iné televízne prenosy, napríklad z udeľovania Oscarov a Zlatých glóbusov, horšie čísla máva v USA aj finále basketbalovej NBA či Super Bowl.

Porovnávanie s predchádzajúcimi olympiádami má však svoje nedostatky, pretože sa súťaže vždy konajú v inej časti sveta a v iných časových pásmach. To ovplyvňuje, v akom čase sú hry vysielané v televízii.

Porovnávať čísla nemožno ani na Slovensku. Tento rok sme napríklad mohli sledovať priamy prenos z otváracieho ceremoniálu v piatok poobede – na RTVS si ho pustilo 207-tisíc divákov starších ako 12 rokov, vo večernej repríze si ho zaplo 105-tisíc divákov. V roku 2016 sa otvárací ceremoniál z Ria začínal po polnoci nášho času. V priamom prenose si ho vtedy pozrelo

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Médiá

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

OH Tokio 2021

Ekonomika, Šport a pohyb

Teraz najčítanejšie