Denník N

Po silných hráčoch v turizme žiadajú stiahnuť vtipné videá aj východniarske organizácie turizmu

Vizuál kampane Kraj sveta. Zdroj – Košice Región
Vizuál kampane Kraj sveta. Zdroj – Košice Región

Rozruch okolo kampane Košického kraja o Kraji sveta na podporu turizmu na východe neutícha. Košický župan Rastislav Trnka má proti sebe aj zástupcov Košíc, Zemplína a Spiša, o ktorých tvrdí, že nadnesené propagovanie východu predtým schvaľovali.

Krajská organizácia cestovného ruchu Košice Región Turizmus vypustila v lete niekoľko vtipných videí v rámci kampane Kraj sveta. Videá parodovali známe problémy v známych turistických strediskách – dopravné zápchy, dlhé rady, hlava na hlave… Takto sa snažili lákať turistov do málo navštevovaných lokalít na východe Slovenska.

Uťahovali si napríklad z Liptova, Tatier, Jasnej, Chopku, Bratislavy, akvaparkov, grandhotelov, lanoviek, skrátka zo všetkého, čo na východe nie je. Manažéri z niektorých známych destinácii sa začínali ostro ozývať na sociálnych sieťach a vyzývali ministerstvo dopravy, aby zasiahlo, pretože „nemorálna kampaň ich prízemným spôsobom očierňuje“.

Ministerstvo dopravy podporuje turizmus, poskytuje dotácie krajským aj oblastným organizáciám cestovného ruchu a z väčšej časti dotovalo aj túto spornú kampaň (celkovo stála 40-tisíc eur). Rezort tvrdil, že požadoval prehodnotenie obsahu, nie zastavenie kampane.

Vedenie Košice Región Turizmus (KRT) podľahlo týmto tlakom a vydalo pokyn zmluvnej agentúre Socialists, aby kampaň zastavila a všetko z webu stiahla. Pritom agentúra už predtým, po tlaku „dotknutých subjektov“ a ministerstva dopravy, po dohode s KRT robila v kampani korekcie, aby tam nezaznievali priame pomenovania destinácií. Tam, kde sa dali predtým spoznať názvy a miesta, zaznelo vypípanie.

„Dnes vyšlo druhé z piatich videí našej kampane pre Košický kraj, ktorá mala byť už dávno vonku, akurát sme ju museli celú trochu scenzurovať, pretože sme naštvali Borisa Kollára a J&T,“ napísal na Facebook Daniel Feranec z agentúry. Kollára a J&T vypichol, lebo práve manažéri Parku Snow (Donovaly) a Vysokých Tatier kritizovali kampaň.

Avšak skôr, než sa kampaň koncom júla reálne zastavila, tento vývoj zvrátil košický župan Rastislav Trnka, zároveň predseda Košice Región Turizmus. Rozhodol, že kampaň ide ďalej podľa pôvodného plánu, ale hovoril aj o tlaku zo strany najsilnejších hráčov v cestovnom ruchu a dokonca naznačoval zastrašovanie z ministerstva dopravy ohľadom ďalšieho poskytovania dotácií.

Potom sa už zdalo, že tento rozruch utíchol ako búrka v pohári, lenže vzápätí sa proti županovi postavili tentoraz malí hráči z vlastnej kuchyne –

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Košice

Turistika a outdoor

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie