Ekonomický newsfilter: Lidl a Kaufland ďalej školia ostatných, ako sa robí obchod
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
ECB včera po dvoch dňoch rokovania oznámila, že mierne stlmí svoje tempo nákupu dlhopisov, ktorým dodáva európskej ekonomike počas krízy kapitál a dôveru.
Nepadla však presná informácia, aké veľké toto spomalenie bude, a dalo sa preto len hádať, ako veľmi sa ECB bojí rastu cien alebo prehriatia prebudenej ekonomiky.
Keďže však ceny nemeckých či talianskych štátnych dlhopisov začali vzápätí rásť, treba to chápať tak, že trhy prijali rozhodnutie ECB ako odkaz – nebojte sa, nenecháme vás v tom, to utlmenie pomoci bude naozaj len veľmi, veľmi mierne.
Piatkový Ekonomický newsfilter má 1200 slov, čo je 5 minút čítania. Pripravil Konštantín Čikovský.
1. Lidl je už najväčší
Dominancia dvojice Lidl a Kaufland na slovenskom maloobchodnom trhu sa minulý rok ešte viac posilnila, ukazuje čerstvá analýza výsledku sietí s obratom nad 100 miliónov, ktorú vypracoval hlavný analytik Finstat.sk Pavol Suďa.
Extrémne sa darilo celému maloobchodu, celkové tržby prekonali 6,5 miliardy eur pri takmer sedempercentnom raste. Našu obmedzenú schopnosť míňať na dovolenky či nákup nepotravinárskeho tovaru, vďaka ktorej sme mali viac voľných peňazí, využil v prírastku tržieb lepšie ako maloobchod už len sektor hazardu.
Lidl s jeho zhruba 150 predajňami minulý rok predbehol britské Tesco už nielen v zisku a hrubej obchodnej marži, ale aj v tržbách.
Jedinečné postavenie Lidla a Kauflandu na Slovensku vystihujú aj