Pomohla nám korona, hovorí slovenský zakladateľ miliardovej firmy Berlin Brands Group

Na to, aby sa zo startupu stal jednorožec, firma s hodnotou nad miliardu dolárov, treba vytrvalosť a správne načasovanie, hovorí Dominik Brichta, spoluzakladateľ Berlin Brands Group (BBG), ktorá túto hranicu pokorila, potom, ako do viac ako 10-ročnej firmy vstúpil významný globálny investor. Slovensko-nemeckej BBG pomohla pandémia, ktorá naučila nakupovať na internete mnoho nových ľudí.
BBG sa k tejto magickej hranici dostala v podstate nenápadne, a to aj napriek tomu, že predáva výrobky zamerané na konečných spotrebiteľov, ako sú napríklad audiotechnika alebo kuchynské spotrebiče. Nie však pod svojím menom, ale pod niektorou z mnohých vlastných značiek. Tie buď skupuje na trhu, alebo vytvorí od začiatku na základe analýzy toho, čo spotrebitelia od konkrétneho produktu očakávajú.
Brichta to prirovnáva k tomu, ako fungujú niektoré firmy vo svete módy, napríklad Zara. Sledujú aktuálne kolekcie veľkých značiek a o pár mesiacov dobehnú s podobnými, ale oveľa lacnejšími modelmi. BBG robí to isté, ale v iných kategóriách produktov, a na predaj využíva vlastné internetové obchody.
„Keď človek uvidí produkt značky, ktorú nepozná, ale súčasne je pekný, príťažlivý a stojí menej ako polovicu ceny áčkového brandu, tak sa nechá presvedčiť a kúpi si ho,“ hovorí 32-ročný Brichta v rozhovore s Denníkom E.
Tvrdí, že počas pandémie „dostal e-commerce obrovské povzbudenie. Tí, ktorí na to boli pripravení – mali správne produkty, dobrý pozicioning a infraštruktúru, dokázali za jeden rok narásť tak, ako by to za normálnych okolností trvalo tri-štyri roky“.

Za tie roky BBG vytvorila