Koalícia má spor, či hanbu s križovatkou D1/D4 riešiť zmluvným dodatkom na hrane zákona

- Koalícia rieši dilemu, či sa dá škandál okolo diaľničnej križovatky D1/D4 vyriešiť objednaním stavebných prác bez verejnej súťaže.
- Nevýhoda: Môže to byť protizákonné.
- Poslanec OĽaNO Peter Kremský tlačí na ministra dopravy Andreja Doležala, aby toto riziko podstúpil.
- Druhá možnosť je cca 5 rokov hanby za križovatku diaľnic, ktoré nie sú navzájom prepojené.
Poslanec OĽaNO Peter Kremský chce v parlamente riešiť absurdnú križovatku diaľnic D1 a D4, ktoré nebudú navzájom prepojené. Tento štvrtok by mal k tejto téme zasadnúť mimoriadny parlamentný výbor pre hospodárske záležitosti.
„Jednoducho sa nemôžeme uspokojiť s tým, že to tu ešte päť rokov takto bude vyzerať. Musíme urobiť všetko, aby sa to urobilo čo najskôr – do roka, do dvoch. Verím, že aj súkromná firma, ktorá stavala túto diaľnicu, ak by sa s ňou štát dohodol, by to vedela dostavať,“ hovorí Kremský na videu facebookovej skupiny Za urýchlenú dostavbu križovatky D1/D4.
Kremský teda presadzuje, aby si štát objednal dokončenie križovatky od spoločnosti Zero Bypass, ktorá stavia od roku 2016 východný obchvat Bratislavy D4 a rýchlostnú cestu R7 medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou.
Všetky úseky sú takmer dokončené okrem toho najpodstatnejšieho – križovatky diaľnice D4 s diaľnicou D1.

NDS až teraz začala vyberať stavebnú firmu a jej generálny riaditeľ Juraj Tlapa upozornil, že výberové konanie a následná výstavba potrvá päť rokov.
Kremský žiada, aby