Denník N

Vysvetľujeme: Ako je možné, že nový bratislavský obchvat otvoria bez kľúčového úseku? 

Správu vybral a vysvetlil Tomáš Čorej

Svetový unikát

Vodiči sa dlhodobo sťažujú na nekonečné kolóny v Bratislave a jej okolí. Dopravu mal do veľkej miery urýchliť obchvat za vyše miliardy eur, ktorý bude otvorený už koncom septembra.

Dnes sa však namiesto uľahčenia situácie hovorí o škandále. Jednoducho povedané, v Bratislave sa križujú dve diaľnice, ale dostať sa z jednej na druhú nie je možné. Nespája ich totiž križovatka.

„Je to svetový unikát,“ priznal na tlačovej konferencii minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina).

Pre nedokončený obchvat, za ktorý platíme 53 miliónov ročne, teraz hrozí, že bratislavská doprava v určitých úsekoch skolabuje. Čia je to chyba a čo sa bude diať teraz? A v čom táto epizóda ukazuje na širší problém slovenskej dopravy?

Zápch pribudne, nie ubudne. Diaľnicou D1, ktorá je najrušnejšia na Slovensku, prechádzajú každý deň desaťtisíce vozidiel. Tie smerom od Trnavy vytvárajú kolóny na vstupe do Bratislavy, hoci mnohé nesmerujú do hlavného mesta, ale do Rakúska, Česka či Maďarska.

Riešením je nová diaľnica D4 – nultý obchvat, ktorý má tieto autá odkloniť. Otvorený bude podľa Doležala už 26. septembra, ale chýba jeho najdôležitejší úsek, a to križovatka.

Diaľnice D1 a D4 tak budú prekrížené, ale pre autá nebudú prepojené, čo znamená, že šoféri budú musieť

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Obchvat Bratislavy

Vysvetľujeme

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie