Nedostatok rušňovodičov sa už dotýka cestujúcich v okolí Bratislavy, ani „nábor z ulice“ nestíha kryť straty
Najväčší problém je v prímestských vlakoch do Bratislavy. Situáciu zhoršilo aj prevzatie linky do Komárna, z RegioJetu prešlo k štátnej firme len pár ľudí.
Rušňovodič Adrián pracoval pre štátne železnice 25 rokov. Urobil si papiere na dieselové aj elektrické lokomotívy. Jazdil so všetkými typmi vlakov, osobnými, rýchlikmi i prémiovými vlakmi InterCity.
Adrián hovorí, že aj po päťdesiatke ho práca stále baví. Niekdajší šéf mu raz povedal, že profesiu rušňovodiča vydrží robiť len ten, pre koho sa stane koníčkom. A to podľa neho platí.
„Keď prechádzate popod Tatry, za sebou ťaháte dvetisíctonový kolos a okolo seba sledujete nádhernú krajinu, to sú neopísateľné chvíle. Tá pohoda v kabíne neomrzí ani po rokoch,“ hovorí Adrián.
Pred štyrmi rokmi sa rozhodol odísť od Železničnej spoločnosti Slovensko