Denník N

Nedostatok rušňovodičov sa už dotýka cestujúcich v okolí Bratislavy, ani „nábor z ulice“ nestíha kryť straty

Nedostatok rušňovodičov na západnom Slovensku sa prehĺbil po tom, ako ZSSK prevzala od RegioJetu linku do Komárna. Foto N - Tomáš Benedikovič
Nedostatok rušňovodičov na západnom Slovensku sa prehĺbil po tom, ako ZSSK prevzala od RegioJetu linku do Komárna. Foto N – Tomáš Benedikovič

Najväčší problém je v prímestských vlakoch do Bratislavy. Situáciu zhoršilo aj prevzatie linky do Komárna, z RegioJetu prešlo k štátnej firme len pár ľudí.

Rušňovodič Adrián pracoval pre štátne železnice 25 rokov. Urobil si papiere na dieselové aj elektrické lokomotívy. Jazdil so všetkými typmi vlakov, osobnými, rýchlikmi i prémiovými vlakmi InterCity.

Adrián hovorí, že aj po päťdesiatke ho práca stále baví. Niekdajší šéf mu raz povedal, že profesiu rušňovodiča vydrží robiť len ten, pre koho sa stane koníčkom. A to podľa neho platí.

„Keď prechádzate popod Tatry, za sebou ťaháte dvetisíctonový kolos a okolo seba sledujete nádhernú krajinu, to sú neopísateľné chvíle. Tá pohoda v kabíne neomrzí ani po rokoch,“ hovorí Adrián.

Pred štyrmi rokmi sa rozhodol odísť od Železničnej spoločnosti Slovensko

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie