Denník N

Ako železnice dosiahli, že v multimiliónovom tendri opäť súťažia ŽOS Vrútky samy so sebou

Zatiaľ poslednú várku motorákov zo ŽOS Vrútky prevzala ZSSK za účasti ministra Doležala v júni 2020. Foto - TASR
Zatiaľ poslednú várku motorákov zo ŽOS Vrútky prevzala ZSSK za účasti ministra Doležala v júni 2020. Foto – TASR

Či železničnú spoločnosť ovláda Smer, SNS alebo Sme rodina, tendre na motorové vlaky vyzerajú rovnako. Súťažiť môže, kto chce, ale v hre zostane len vagónka z Vrútok.

Aj keď za dopravu už viac než rok zodpovedá minister Andrej Doležal zo Sme rodina, v tendroch Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) pokračuje éra Smeru a SNS.

Ako v utorok upozornil Denník E, na generálnom riaditeľstve firmy finišuje súťaž na nákup dieselových vlakov pre regionálnu dopravu.

Rovnako ako za minulých vlád, aj teraz zostal v hre len jediný uchádzač: dlhoročný dvorný dodávateľ štátneho dopravcu, spoločnosť ŽOS Vrútky.

O zákazku za desiatky miliónov sa zaujímali ešte dvaja zahraniční výrobcovia: jeden sa nakoniec neprihlásil a druhého vylúčili. O koho šlo a prečo vypadol, zostáva zatiaľ nejasné.

„Keďže proces verejného obstarávania ešte nie je ukončený, nemôžeme prezentovať komplexné informácie podľa zákona o verejnom obstarávaní,“ odpovedá hovorca ZSSK Tomáš Kováč.

Eurofondy nepočkajú

Isté je len to, že Železničná spoločnosť Slovensko je odhodlaná

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Železnice

Ekonomika

Teraz najčítanejšie