Ekonomický newsfilter: Na otvorenie D4/R7 nepríde Depardieu ani Schifferová, ale možno bude musieť prísť kúzelník
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
určite by to bolo pompézne strihanie pásky, aj keď svetové filmové hviezdy by asi neboli pozvané, ako to bolo pred voľbami za Vladimíra Mečiara.
Takto to bude otváranie jednej z najväčších stavebných zákaziek slovenských dejín sprevádzané pocitom trápna a vtipkovaním. Pretože garnitúra smeráckych staviteľov drahých diaľnic nedokázala roky pripraviť a objednať prepojenie nového vonkajšieho obchvatu Bratislavy D4/R7 s existujúcou déjednotkou. V nedeľu ho slávnostne otvoria a v pondelok začneme zisťovať, aký veľký je v skutočnosti tento problém.
Dnešný Ekonomický newsfilter má 1150 slov, je to necelých 5 minút vašej pozornosti. Pripravil Oliver Brunovský.
1. Otvoria vonkajší obchvat Bratislavy. Veľká sláva to tentoraz nebude
Bratislavský obchvat a naň nadväzujúca rýchlocesta na juh Slovenska majú spolu 59 kilometrov a štát za ne za 30 rokov zaplatí dovedna 1,9 miliardy eur združeniu firiem s názvom Zero Bypass. Tvoria ho španielska Cintra, austrálsky Macquarie Capital a rakúsky Porr. V cene sú podobne, ako to je pri rýchloceste R1, aj opravy a údržba.
Po nedeli budú ešte zhruba mesiac dokončovať trojkilometrový úsek medzi Ivankou pri Dunaji a Vajnormi. A potom možno až 5 rokov križovatku so štvorkilometrovým prepojením D4 s rozšírenou diaľnicou D1.
Kolega Ján Kováč detailne zmapoval, komu nové diaľnice pomôžu teraz, komu o mesiac a ako sa budú musieť zariadiť vodiči diaľkovej dopravy, keď budú chcieť využiť nové cesty.
Najväčšou hrozbou pritom je, že zo