Čo vybavil Doležal pre staviteľov diaľnic: Hromadné dodatky pre drahšie materiály nebudú, ale niečo by sa nájsť mohlo
- Úrad pre verejné obstarávanie vydal usmernenie, ako môžu štátne inštitúcie postupovať, keď chcú staviteľom diaľnic zohľadniť rastúce ceny stavebných materiálov.
- Rast cien v princípe považuje za riziko podnikania, istý priestor však vzniknúť môže.
- Súkromní developeri nijako zásadne subdodávateľom ustupovať neplánujú.
- Cenová búrka sa pomaly začína upokojovať.
Pozná to každý, kto sa v pandemických časoch pustil do stavby či prerábky: ceny stavebnín prudko vyskočili, a to až tak, že bežná drevená OSB doska sa namiesto 30 eur začala v lete predávať za 80 eur.
Aj domáci majstri mohli dramatické nárasty vidieť v cenách všetkého, čo je z ocele, železa, dreva či z plastov.
Svet, v ktorom prebudený dopyt prevyšuje obmedzené výrobné kapacity, škrtené navyše ešte aj komplikáciami v logistike, sa týka aj veľkých stavebných firiem. Aj takých, ktoré pre štát stavajú diaľnice.
Ešte v lete sa štátnej diaľničnej akciovke nahrnuli na stôl požiadavky na zvýšenie cien stavieb o 40 miliónov eur, a to