Denník N

Viac rýchlikov a menej meškania. Železniciam navrhli prekopať vlaky do Zvolena i Prievidze

Na takzvanej južnej trase ZSSK nasadzuje len staré alebo v lepšom prípade zmodernizované rušne, ako je napríklad typ 757. Foto - ZSSK
Na takzvanej južnej trase ZSSK nasadzuje len staré alebo v lepšom prípade zmodernizované rušne, ako je napríklad typ 757. Foto – ZSSK

Podľa takzvaného reformného grafikonu by sa rýchliky na zanedbanej južnej trase rozdelili. Vo Zvolene by im už nevymieňali rušne a na úseku do Košíc by sa ich točilo viac.

Ak cestujete vlakom z Bratislavy do Košíc, takzvanú južnú trasu by ste si dnes vybrali, len ak ste železničný dobrodruh. Rýchliky v smere cez Zvolen idú nielen dlhšie, ale ešte aj s častejšími meškaniami a nezriedka aj s nižšou kultúrou cestovania.

Dlhodobé výhrady cestujúcich k južnej trase vlani rekapituloval aj vtedajší generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK) Filip Hlubocký.

„Je pomalá! Stále sa na nej mešká! Na juhu nasadzujeme len staršie stroje! Nevieme si kúpiť ani len vodu, nieto jedlo! A vo vlakoch vládne špina a bezdomovci!“ písal Hlubocký v blogu.

V železničných kruhoch sa debatuje o asi jedinom dostupnom riešení, ako by sa dali upadajúce rýchlikové trate v krátkom čase vylepšiť. Hovoria tomu

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Železnice

Ekonomika

Teraz najčítanejšie