Ekonomický newsfilter: Bratislavský obchvat predsa len uvoľnil cesty
➡️ Počúvanie podcastov Denníka N je najpohodlnejšie v aplikácii Denníka N. Zvuk Vám nepreruší, ani keď zmeníte stránku, a počúvať môžete aj bez pripojenia na internet. Sťahujte kliknutím sem.
Tento text načítal neurálny hlas. Najlepšie sa počúva v aplikácii Denník N, aj s možnosťou stiahnutia na počúvanie offline. Našli ste chybu vo výslovnosti? Dajte nám vedieť.
Dobrý deň,
pozitívnou správou z včerajšieho dňa je, že vláda pokračuje v nezmenenom zložení. Ministra hospodárstva Richarda Sulíka koalícia v parlamente podržala.
A hoci sa Slovensko podľa covid semaforu čoraz viac ponára do tmavých farieb, ani lockdown zatiaľ nehrozí. „Nie som presvedčený, že lockdown, kde by bolo takmer všetko zatvorené, by bol v tejto fáze pandémie efektívny,“ povedal v rozhovore pre Denník N hlavný hygienik Ján Mikas s tým, že k lockdownu nechcú pristúpiť ani politici. Kým nebude úplne preťažené zdravotníctvo, plné nemocnice a ohrozené poskytovanie starostlivosti, ekonomika má šancu fungovať. S pandémiou sa podľa neho treba popasovať prevenciou a správaním ľudí.
Dnešný Ekonomický newsfilter má 1170 slov, stačí vám 5 minút pozornosti a dozviete sa všetko podstatné. Pripravil Oliver Brunovský.
1. Bratislavský diaľničný obchvat je po prvých týždňoch prínosom
Nultý bratislavský obchvat je pre hlavné mesto a ľudí z jeho okolia v tejto chvíli prínosom. Ukazujú to dáta dopravných analytikov po prvých týždňoch zreorganizovanej premávky.
Výrazne sa zlepšila nielen dopravná situácia z južného smeru od Šamorína, ale svoje trasy si našli vodiči aj tam, kde sa v prvých dňoch po otvorení prejavili problémy – v Ivanke pri Dunaji a v Jarovciach. Citeľne voľnejšie sú aj cesty v juhovýchodných častiach mesta Vrakuňa a Podunajské Biskupice.
Prečo je na definitívne hodnotenie skoro:
- Projekt bratislavského obchvatu D4 a rýchlostnej cesty R7 za 1,76 mld eur
Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.