Ľudia sa obliekajú čoraz ležérnejšie, pandémia to len zrýchlila, hovorí manažér z Peek & Cloppenburg

Keď prišiel minuloročný zimný lockdown, bola to pre módny priemysel pohroma. Tovar bol už nakúpený, zaplatený, obchody však zostali zatvorené a o sezónu prišli.
„Nie je to síce ako s jedlom, že ho musíte vyhodiť, ale ak máte zaplatený zimný tovar, máte problém ho na jar predať,“ opisuje Hans-Peter Pichler, country manager Peek & Cloppenburg pre Slovensko a ďalších päť krajín.
Keď sa konečne obchody otvárali, bežne mali obchodníci len pár dní na to, aby naskladnili tovar a všetko zorganizovali. Na Slovensku to bolo podľa Pichlera ešte dobré v porovnaní s inými krajinami a to isté hovorí aj o štátnej pomoci na udržanie pracovných miest.
V rozhovore vysvetľuje aj:
- kedy by sa mohli rozrásť do Košíc a do online sveta aj v krajinách ako je Slovensko,
- či nové kontrakty s obchodnými centrami reagujú na pandémiu,
- ako vznikal kontrakt s nákupným centrom Nivy a prečo sú niektoré priestory v centre ešte zatvorené, ale aj
- do akej miery globálne problémy v logistike ohrozujú vianočné dodávky tovaru.
Čo urobil s vaším biznisom lockdown?
Od polovice decembra až do apríla, teda celé štyri mesiace, sme nemali žiadny obrat. Ak máte zavreté tak dlho, už sa z toho úplne nezotavíte. Po prvé, strácate obrat, a po druhé, lockdown prišiel, keď sme už mali objednaný a zaplatený tovar na zimu. To síce nie je ako s jedlom, že ho musíte vyhodiť, ale