Denník N

Logo MediabrífingMediaBrífing: Facebook sa premenuje. Na vytvorenie metaverza míňa dvakrát viac ako na bezpečnosť sociálnej siete

Mark Zuckerberg predstavuje nový názov a logo spoločnosti Meta.
Mark Zuckerberg predstavuje nový názov a logo spoločnosti Meta.

Spoločnosť Facebook sa premenuje na Meta, oznámil vo štvrtok jej šéf Mark Zuckerberg. Svojím novým menom firma odkazuje na metaverzum, teda virtuálny vesmír, v ktorom ľudia budú môcť komunikovať, pracovať, nakupovať či zabávať sa.

„Teraz je naša značka tak úzko spojená s jedným produktom, že nedokáže reprezentovať všetko, čo robíme,“ uviedol Zuckerberg. „Dúfam, že nás časom budú vnímať ako metaverzovú spoločnosť,“ dodal.

Facebook má byť len jednou službou, ktorú Meta prevádzkuje. Ďalšími sú Instagram, WhatsApp či spoločnosť Oculus, ktorá vyrába hardware a software pre virtuálnu realitu. Tieto služby sa premenovávať nebudú.

Firma už aj zmenila pútač pred svojím sídlom v Menlo Parku v Kalifornii. „Lajk“ nahradilo logo Meta, symbol nekonečna.

Foto: Filip Struhárik + Facebook

Čo v skratke povedal Zuckerberg:

  • „Nevytvárame služby, aby sme zarábali peniaze; zarábame peniaze, aby sme mohli robiť lepšie služby“ (viac o tom v druhej časti MediaBrífingu).
  • „Posledných päť rokov mňa a našu spoločnosť naučilo pokore. Jednou z hlavných lekcií, ktoré som sa naučil, je, že budovať produkty, ktoré ľudia milujú, nestačí.“
  • Ochrana súkromia a bezpečnosť musia byť zabudované do metaverza od prvého dňa. Rovnako aj otvorené štandardy a interoperabilita.“
  • „V našej DNA je budovanie technológie, ktorá spája ľudí. Metaverzum je ďalším miestom na spájanie ľudí, rovnako ako boli sociálne siete, keď sme začínali.“
  • „Odteraz bude na prvom mieste metaverzum, nie Facebook. To znamená, že časom nebudete potrebovať účet na Facebooku, aby ste mohli využívať naše ďalšie služby.“

Dve dôležité čísla:

  • 10 miliárd dolárov – toľká dá tento rok Facebook na vývoj metaverza.
  • 5 miliárd dolárov – toľko minie tento rok na bezpečnosť sociálnej siete. Priority.

Video: Mark Zuckerberg na online konferencii Facebook Connect predstavuje projekt metaverza.

Čo je metaverzum: Tomuto konceptu sme sa podrobne venovali pred týždňom.

Predpoveď: Zuckerberg odmieta úvahy o tom, že by odišiel z pozície výkonného riaditeľa spoločnosti. V dohľadnom čase sa však môže stať, že sa zmení vedenie firmy a vznikne nová pozícia pre šéfa sociálnej siete Facebook, podobne ako má svojho šéfa Instagram (Adam Mosseri) či WhatsApp (Will Cathcart).

Zuckerberg by naďalej riadil Meta a mal takmer absolútnu moc nad všetkými jej produktmi. No keď bude mať Facebook ďalšie vážne problémy, riešil by ich už nový manažér. Zuckerberg by mal ľudský štít a mohol by sa venovať surfovaniu (na vode) a vymýšľaniu nového virtuálneho sveta.

Nie je jasné, kto by túto novú funkciu mohol dostať. Novinárka Kara Swisher predpovedá, že to zrejme

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Facebook

Logo MediabrífingMediaBrífing

MediaBrífing sumarizuje dianie v médiách a na internete. Pripravuje ho Filip Struhárik. Prihláste sa na odber a dostávajte ho každý piatok mailom.

Ekonomika, Svet

Teraz najčítanejšie