Supermarkety nevedia, čo robiť s nájazdmi antirúškarov. O pomoc žiadajú políciu, ktorá je často bezradná

Jeden z reťazcov skúma možnosti, ako vymáhať ušlý zisk od skupiny, pre ktorú musel uzavrieť obchod. Antirúškarov povzbudzuje aj Kotleba a niektoré dezinformačné médiá.
Už minulý rok po príchode druhej vlny pandémie sa obchodné reťazce čoraz častejšie stretávali s odporcami opatrení.
Obvykle to boli jednotlivci či malé skupiny. Demonštratívne šli nakupovať bez rúška a následne vyčkávali, ako si s nimi poradia predavačky, pracovníci SBS či privolaní policajti.
Konfliktné situácie si natáčali na mobil, robili si z nich živé prenosy na Facebooku, kde im podobne zmýšľajúci užívatelia aplaudovali.
Novinkou posledného obdobia sa však stali organizované akcie, na ktorých sa zúčastňuje početná skupina.
V stredu sa približne dvadsať odporcov rúšok zameralo na predajňu reťazca Lidl v Prievidzi. Nabrali si tovar, priniesli ho k pokladniciam, kde ich predavačky žiadali, aby si prekryli nos a ústa. Tomu podľa dohodnutého scenára odmietli vyhovieť.
V niektorých iných supermarketoch zamestnanci napokon ustúpili a umožnili odporcom dokončiť nákup aj bez rúšok. V Prievidzi sa však manažérka rozhodla trvať na