Denník N

Zakladateľ Azetu buduje sieť regionálnych médií. Do polroka chceme mať redakciu v každom krajskom meste, vraví Milan Dubec

Milan Dubec. Foto N - Vladimír Šimíček
Milan Dubec. Foto N – Vladimír Šimíček

Zakladateľ Pokecu, Azetu a spravodajského webu Aktuality.sk Milan Dubec sa rozhodol investovať do regionálnych médií. Tento týždeň oznámil kúpu 65-percentného podielu portálu Žilinak.sk a plánuje s jeho konceptom expandovať do ďalších miest.

V prvom rade chce posilniť žilinskú redakciu – hľadá šéfredaktora aj redaktorov, ktorí by aj v regióne chceli pracovať na ťažších a hlbších témach.

„Chceme byť onlinová, mladá, rýchla redakcia,“ vraví v rozhovore.

Oznámili ste, že po vstupe na žilinský trh lokálnych médií chcete expandovať aj do ďalších krajských miest. Máte v pláne kupovať už nejaké zabehnuté médiá, alebo zakladať nové?

Vydavateľstvo, ktoré vlastní web Žilinak.sk, rozbiehalo krajské portály aj v ďalších mestách. Majú teda domény, ktoré síce teraz nemajú aktuálny obsah, no my ich chceme opäť napĺňať a zreplikovať model Žilinak.sk. V ďalších krajských mestách teda chceme robiť tento typ obsahu. Samozrejme, nebránime sa ani spolupráci s niekým, kto už v regiónoch je, no nie je to niečo, na čo sa spoliehame.

V čom je podľa vás koncept fungovania Žilinak.sk iný a výnimočný?

Podľa mňa je to jedinečnosť dizajnu – spravodajstvo je prehľadné a jednoduché. Druhá časť konceptu je rýchlosť. A tretia je práca so sociálnymi médiami. Navyše sa mi páči nastavenie redakcie Žilinak.sk, ktorá sa vyhýba clickbaitovým titulkom a lacnému naháňaniu si čítanosti. Budovala web na niečom, čo trvá dlhšie, ale o to väčšiu to má hodnotu. Tak ako je dnes Žilinak.sk silnou značkou v Žilinskom kraji, tak chceme, aby ďalšie weby ako Trnavak, Košicak, Prešovak boli silnými značkami v týchto mestách.

Kedy rozbehnete weby aj v týchto mestách?

Postupne v priebehu polroka chceme spustiť regionálnu redakciu v každom krajskom meste.

Nezvažovali ste aj kúpu už existujúcich sietí novín, ktoré v regiónoch pôsobia a majú tam vybudovanú značku?

Nie, nemáme ambíciu ísť do printu. Chceme byť onlinová, mladá, rýchla redakcia, ktorá bude zameraná na rýchle online spravodajstvo.

Podľa vás môžu byť lokálne médiá ziskové?

Myslím si, že dlhodobo áno, ale cesta k tomu bude stáť nejaké investície a bude to chvíľu trvať. Bude musieť vzniknúť aj

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Médiá

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie