Denník N

Reštaurácie nám platia 30 percent, ale v zisku stále nie sme, hovorí šéf slovenského Woltu

Tomáš Beniak, riaditeľ Wolt Slovensko. Foto N - Tomáš Benedikovič
Tomáš Beniak, riaditeľ Wolt Slovensko. Foto N – Tomáš Benedikovič

Ak si niekto myslí, že službe ako Wolt každá vlna pandémie raketovo pomáha, nie je to úplne pravda. Najvýraznejší vplyv na biznis mala pandémia v prvej vlne. Teraz sa ľudia a reštaurácie prepínajú na rozvoz skôr pri zhoršenom počasí.

Majitelia reštaurácií, ktorí sa k Woltu pripojili cez pandémiu, tak teda urobili už v prvej vlne. Ak ale majú pocit, že pri 30-percentných províziách, ktoré platia Woltu, musí byť firma v zisku, nie je to tak.

Treba brať do úvahy, že väčšina z provízie ide kuriérovi a firma je takisto stále v štádiu rozvoja, vysvetľuje riaditeľ Woltu Slovensko Tomáš Beniak. „Na konci dňa nám zostane z objednávky pár centov, často ani to nie. Odhadujem, že koncom budúceho roka budeme v malom zisku.“

Dlhodobá vízia pre tento biznis je skôr v tom, že sa očakáva trend rýchleho rozvozu čohokoľvek a pandémia ho len urýchlila. Čas ukáže, kto v tom dokáže obstáť najlepšie.

Na Slovensku to pritom môže byť pomerne zaujímavý boj. „Sme tu my, Bolt, Bistro.sk, ktoré kúpila holandská spoločnosť Just Eat Takeaway, to je jedna z troch najväčších donáškových firiem na svete, a vstúpila nám sem v septembri Foodpanda, dcérska firma Delivery Hero, čo je rovnako jedna z najväčších donáškových firiem na svete,“ hovorí riaditeľ slovenského Woltu.

Ako to dopadne môže pokojne ovplyvniť aj to, že fínsky Wolt práve preberá americká spoločnosť DoorDash, ktorá sa takisto špecializuje na rozvoz jedla.

Na takýto súboj je slovenský trh relatívne malý a Beniak predpokladá, že do dvoch rokov jeden z hráčov vypadne z hry.

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • akú časť objednávok vybavia do pol hodiny a prečo dodávku jedla nad 40 minút vidia ako „úplnú katastrofu“,
  • prečo treba brať ich odhady na časy doručenia vážne, aj keď algoritmus nie je úplne dokonalý,
  • kde zháňajú kuriérov a koľko zarábajú,
  • čo obsahujú kontrakty s majiteľmi reštaurácií, ale aj
  • prečo sú na rozvoz citlivé polievky, zatiaľ čo zákazníci sú extrémne citliví na ceny rozvozu.

Vláda síce avizuje uvoľnenie, no veľká časť reštaurácií môže aktuálne v čiernej fáze predávať jedlo iba cez okienko alebo rozvážať. Ako to cítite vo firme?

Ľudia si občas myslia, že každá nová vlna nášmu biznisu raketovo pomáha, ale nie je to úplne pravda. Skokový rast sa udial hlavne v prvej vlne, potom sme už taký rast nevideli. Ten, ktorý vidíme teraz, súvisí skôr so zhoršením počasia po lete než covidovej situácie.

Tomáš Beniak, riaditeľ spoločnosti Wolt Slovensko. Foto N – Tomáš Benedikovič

Reštaurácie, ktoré ku vám chceli prejsť pre pandémiu, už sú vašimi klientmi?

Najväčších partnerov už na platforme máme, hlavne vo veľkých mestách.

Vašim kuriérom tak či tak v týchto dňoch práca pribúda. Stíhajú? 

Paradoxne, ťažšiu situáciu sme mali v lete. Kuriéri boli

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Gastro a jedlo

Koronavírus

    Rozhovory

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie