Denník N

Prudký nárast dátovej prevádzky ženie vpred inovácie v biznise

Volania a esemesky vystriedala neobmedzená konektivita a online riešenia. Technologický pokrok vytvoril a aj naďalej vytvára priestor pre nový typ služieb, ktoré sú svojou všestrannosťou zaujímavé aj pre podnikateľov a firmy. 

Začiatkom deväťdesiatych rokov bol rozhovor cez mobil špeciálnou udalosťou, dnes je takmer celé Slovensko pokryté kvalitným mobilným signálom a internetom. Jasne hovoria aj čísla. „Kým v roku 2001 bolo v sieti Orange prenesených necelých milión gigabajtov dát, pred rokom to bolo až 44 miliónov,“ hovorí Zuzana Nemečková, riaditeľka úseku marketingu a predaja firemným zákazníkom v Orangei. Tieto zmeny potvrdzujú neustály vývoj vpred, ktorý neutlmila ani pandémia. Dáta poradenskej spoločnosti McKinsey paradoxne ukázali, že kríza spojená s ochorením COVID-19 motivovala firmy k rozsiahlej digitalizácii.

Všetko, čo biznis potrebuje na jednom mieste

Prenos informácií a ich využívanie v praxi je dôležité know-how, ktoré podporuje rast biznisu. Rozvoj mobilných a fixných sietí zvýšil rýchlosť, akou sa k nim firmy vedia dostať, zdieľať ich či analyzovať. V dobe virtualizácie riešení preto podnikatelia začali namiesto kapitálových investícií niektoré služby „outsourcovať“. Príkladom je IT infraštruktúra a jej zabezpečenie, ktoré si vedia zaobstarať formou operatívnych nákladov. Celý projekt tak môže byť lacnejší a firma sa nemusí starať o to, aby udržala krok s dobou. Robí to za ňu prevádzkovateľ.

Časté služobné cesty, riadenie viacerých pobočiek alebo naopak práca z jedného miesta. V minulosti bolo často potrebné rôzne telekomunikačné potreby riešiť u viacerých dodávateľov, dnes vďaka komplexnosti svojho portfólia vie operátor ponúknuť prakticky všetky typy služieb – od bežného hlasového paušálu až po komunikačné platformy na riadenie IoT objektov či prenájom výpočtového výkonu v dátovom centre. Takýto balík služieb od jedného poskytovateľa často okrem komfortu prináša aj ďalšie výhody, vrátane nemalej finančnej úspory.

Aj digitálne údaje treba „zamykať“

Nezanedbateľnou výzvou dneška je aj bezpečnosť. Na dáta v kybernetickom priestore totiž čoraz častejšie číhajú zlodeji pripravení zneužiť získané údaje vo svoj prospech. Kľúčové je preto vytvoriť komplexný ochranný mechanizmus naprieč celou firmou, ktorý takéto riziká obmedzí na minimum. Zabezpečiť je potrebné skutočne všetko – či už sú to rozličné databázy a archívy s citlivými dátami, prístupy do systémov, komunikácia, a nezabudnúť ani na mobily a počítače zamestnancov. „Náš tím skúsených špecialistov dokáže pomôcť aj s komplexným projektom vrátane ochrany pred čoraz častejšími DDoS útokmi či s kontrolou sieťovej komunikácie a bezpečného prístupu k dátam i cloudovým službám,“ dodáva Zuzana Nemečková.

Široké spektrum služieb, ktoré dnes poskytujú operátori dokazuje, že kedysi užšie zameraní operátori sa zmenili na komplexných a dnes vedia byť pre podnikateľov a firmy čoraz silnejším partnerom.

Zuzana Nemečková považuje inovácie za prirodzenú súčasť telekomunikačného biznisu. V rozhovore s Oliverom Jakubíkom v seriáli Back2Business hovorí o najväčších zmenách na trhu za posledných dvadsať rokov, približuje moderné technológie, s ktorými momentálne Orange pracuje a to, aké benefity prinášajú pre firemných klientov.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na [email protected].

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie

Advertisement Advertisement Advertisement Advertisement