Denník N

Octavie zdraželi o tisícku, lacné Passaty vyhodili z ponuky. Prečo sa zdražovanie áut nezastaví?

Ilustračné foto TASR/AP
Ilustračné foto TASR/AP
  • Nové autá od jari bežne zdraželi o 1 – 2-tisíc eur. Niektoré modely zdraželi aj výraznejšie, lebo z ponuky vypadli ich najlacnejšie verzie.
  • Hlavné dôvody: nedostatok surovín a súčiastok, prísnejšie emisné a bezpečnostné normy.
  • Vyzerá to tak, že ceny budú rásť aj naďalej.

V úvode tohto roka sa nová Škoda Octavia dala kúpiť podľa cenníka za 18-tisíc eur. Dnes stojí najlacnejší model o tisícku viac.

Najlacnejší Volkswagen Passat predávali za necelých 26-tisíc eur. Teraz zaň zaplatíte o 6-tisíc viac, aj keď v luxusnejšej verzii. Za približne pol roka výrazne stúpla cena väčšiny áut, najmä pre nedostatok komponentov.

„Z dôvodu nedostatku súčiastok museli výrobcovia viackrát pozastaviť výrobu, čo sa odzrkadlilo na zvýšení výrobných nákladov a samotných cien nových automobilov,“ vysvetľuje motoristický novinár magazínu Auto motor a šport Peter Orosz.

Druhým dôvodom zdražovania sú čoraz prísnejšie normy – autá musia byť čoraz bezpečnejšie a šetrnejšie k životnému prostrediu. Vyzerá to tak, že autá zdražejú aj v budúcom roku. K nepriaznivým okolnostiam sa teraz pridala aj kríza drahých energií.

Najskôr sa pozrime, koľko stáli jednotlivé modely v najlacnejších prevedeniach v marci tohto roka a teraz.

Ako sa zvýšili ceny najlacnejších verzií modelov áut

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Automobilový priemysel

Ceny energií

Firmy

Priemysel

Ekonomika

Teraz najčítanejšie