E-shopy pred Black Friday zdraželi, aby potom vytiahli zľavy. Najmenej podvádzala Alza
Aktualizované 2. decembra o 12.13 o reakciu e-shopu Pilulka.sk.
- Slovenské e-shopy sľubovali Black Friday zľavy od 23 do 38 percent, v skutočnosti boli len polovičné, ukazujú dáta robota nazvaného Hlídač Shopů.
- S týmto programom od českých technologických firiem môžete porovnať zľavu, ktorú obchodník prezentuje, s cenami, ktoré si pýtal pred akciou.
- Najtransparentnejšia bola pri poslednom Black Friday Alza.sk, zľavy počítala správne. Mall.sk dopadol horšie.
Piaty rok sleduje neziskový český projekt Hlídač Shopů vývoj cien produktov na najväčších českých a slovenských e-shopoch. Porovnáva zľavy s pôvodnými cenami a ako o sebe tvrdí, chráni spotrebiteľov pred vynaliezavosťou marketingových oddelení. Lebo ukazuje, aké zľavy v skutočnosti propagujú, a že sú veľakrát klamlivé.
Aký bol Black Friday na Slovensku: Väčšina obchodov, ktoré projekt monitoruje,