Doležal zverejnil 5-miliardový plán obnovy tratí. Pozrite sa, čo urobia s tou vašou

- Železnice majú po rokoch chátrania seriózny investičný plán.
- Ich obnova sa zrýchli zo súčasných približne 20 na 100 km ročne.
- Zlá správa: Budovanie rýchlotratí sa až na pár výnimiek skončí.
- Dobrá správa: Aj tak bolo veľmi pomalé a drahé.
- Vďaka ušetreným peniazom ubudne porúch a vlaky budú menej meškať.
Minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) priniesol v stredu na vládu prelomový plán obnovy železníc, ktorý by mal zastaviť chátranie tratí. Mnohé sú také zanedbané, že vlaky musia kvôli nim jazdiť pomalšie a často pre poruchy meškajú.
Riešením je radikálna rekonštrukcia kľúčových úsekov, pri ktorej sa vytrhajú staré koľajnice aj podvaly, vybagruje sa kamenné podložie a v pôvodnej trase sa postaví nová železnica.
„Zníži sa podiel tratí v zlom stave a zrýchli sa tempo obnovy tratí zo súčasných približne 20 km ročne až na približne 100 km ročne po roku 2025,“ hodnotí analytik Rastislav Farkaš z Útvaru hodnoty za peniaze ministerstva financií, ktorý sa podieľal na tvorbe investičného harmonogramu.
Takáto obnova