Denník N

Doležal zverejnil 5-miliardový plán obnovy tratí. Pozrite sa, čo urobia s tou vašou

Zastávka Vinohrady patrí medzi najväčšie hanby slovenskej železnice, rekonštrukcie sa v najbližších rokoch nedočká. Foto N - Tomáš Benedikovič, Vladimír Šnídl
Zastávka Vinohrady patrí medzi najväčšie hanby slovenskej železnice, rekonštrukcie sa v najbližších rokoch nedočká. Foto N – Tomáš Benedikovič, Vladimír Šnídl
  • Železnice majú po rokoch chátrania seriózny investičný plán.
  • Ich obnova sa zrýchli zo súčasných približne 20 na 100 km ročne.
  • Zlá správa: Budovanie rýchlotratí sa až na pár výnimiek skončí. 
  • Dobrá správa: Aj tak bolo veľmi pomalé a drahé. 
  • Vďaka ušetreným peniazom ubudne porúch a vlaky budú menej meškať.  

Minister dopravy Andrej Doležal (Sme rodina) priniesol v stredu na vládu prelomový plán obnovy železníc, ktorý by mal zastaviť chátranie tratí. Mnohé sú také zanedbané, že vlaky musia kvôli nim jazdiť pomalšie a často pre poruchy meškajú.

Riešením je radikálna rekonštrukcia kľúčových úsekov, pri ktorej sa vytrhajú staré koľajnice aj podvaly, vybagruje sa kamenné podložie a v pôvodnej trase sa postaví nová železnica.

„Zníži sa podiel tratí v zlom stave a zrýchli sa tempo obnovy tratí zo súčasných približne 20 km ročne až na približne 100 km ročne po roku 2025,“ hodnotí analytik Rastislav Farkaš z Útvaru hodnoty za peniaze ministerstva financií, ktorý sa podieľal na tvorbe investičného harmonogramu.

Takáto obnova

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Andrej Doležal

Doprava

Richard Sulík

Železnice

Ekonomika

Teraz najčítanejšie