Denník N

Každý deň prídeme o 100-tisíc na tržbách, po otvorení bude úspech, ak splníme decembrový plán na polovicu, vraví spolumajiteľ EXIsportu

Peter Vaľo. Foto - Exisport
Peter Vaľo. Foto – Exisport

V sieti EXIsport povolali naspäť do práce ľudí, ktorí boli doma na takzvaných prekážkach v práci. V piatok sa otvárajú obchody a pre predajcov ide o kľúčové obdobie, o ktorého časť už prišli.

Veria, že na odbyt by mohli ísť napríklad lyže. Záujem je už vidno v požičovni.

„Oddnes požičiavame na celú sezónu viac ako 20 párov lyžiarskych súprav denne. Za celý minulý rok sme požičali iba 12 párov lyžiarskych setov, lebo bol lockdown a nelyžovalo sa,“ hovorí spolumajiteľ siete Peter Vaľo.

V sieti však nečakajú, že by splnili decembrový plán. „Nezabúdajme, že takmer 50 percent populácie sú nezaočkovaní ľudia a pre nich tieto predajne nebudú otvorené. Na december máme naplánované tržby 3 milióny eur bez DPH, a ak dosiahneme 1,5 milióna, tak to bude úspech,“ hovorí Vaľo.

Decembrové tržby budú kľúčové aj preto, že sa v skladoch nahromadil tovar, čo sa odráža na cash flow. Je ho tam veľa aj preto, že štát vysielal obchodníkom signály, ktoré sa nenaplnili – najmä o tom, že lockdown už nebude. Keby vedeli, že to bude naopak, zrejme by si rozmysleli niektoré väčšie nákupy lyžiarok.

Teraz sa budú obchodníci snažiť vyrovnávať cash flow, no čakajú, že zakročí štát. „Ak nepríde štátom sľubované odškodnenie, tak minimálne dva roky budeme pri plnom plnení plánu iba splácať škody,“ hovorí Vaľo.

V rozhovore vysvetľuje aj:

  • ako kontajnery z Číny zdraželi z 2600 na 16 000 eur a čo to znamená pre cenu jednej topánky,
  • prečo online predaj nenahradí tržby kamenných prevádzok a obuv sa v ňom predáva lepšie než textil.

Stihli ste všetko pripraviť na otváranie obchodov?

Doteraz sme mali väčšinu personálu doma na prekážkach v práci a v predajniach sme nechávali po jednom človeku, ktorý vydával objednávky z webu. Takže sme museli zmobilizovať ľudí a nanovo naplánovať celú zmenu. Zároveň tí, ktorí nie sú očkovaní a neprekonali covid, si musia priniesť potvrdenie o teste z mobilného odberového miesta.

Ale podarilo sa to.

S komplikáciami. Napríklad v Martine s tým problém bol. Väčšina personálu je tam nezaočkovaná, a tak sú viacerí chorí. Naopak, v Košiciach a Prešove máme predajne, ktoré sú 100 % zaočkované, tam problém nebol.

Ako dnes vyzerá vaše podnikanie v číslach?

Každý deň strácame viac ako 100-tisíc eur v tržbách. Zvýšili sme síce plán pre e-shop o 113 %, ale to je stále zanedbateľné. U nás je to o impulzívnych nákupoch, to znamená, že človek ide po predajni, páči sa mu tričko alebo bunda a kúpi si ju. Obuv nám ide podľa plánu. Nie je to pritom spôsobené tým, že obuv môžeme predávať aj v predajniach, ale skôr tým, že ak raz človek vie, že mu sedí topánka danej značky s veľkosťou 44, tak mu budú sedieť všetky modely danej značky a veľkosti.

Pri textile to neplatí?

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Koronavírus

    Obchod

    Rozhovory

    Ekonomika

    Teraz najčítanejšie