Denník N

Slovenský startup skrížil Google Docs s Facebookom a verí, že takto sa budú ľudia z roboty tešiť

Foto N - Tomáš Benedikovič
Foto N – Tomáš Benedikovič

Jožo Kovač založil a predal jednu z najúspešnejších slovenských softvérových firiem Exponea. Milión eur z predaja svojho podielu vložil do nového startupu Ayanza.

Ayanza vytvorila taký nástroj na komunikáciu v tímoch, ktorý má ľuďom pomôcť k väčšej motivácii a radosti zo spolupráce s kolegami.

Je to digitálny poznámkový blok s prvkami motivácie – pýta sa vás otázky typu: Ako sa cítiš? Čo sú tvoje najväčšie víťazstva včerajška? Čo chceš dnes dosiahnuť? Ľudia si do Ayanzy môžu písať svoje vízie aj dennodenné aktivity.

Tie potom zdieľajú s kolegami v tíme. Na to sa bežne vo firmách využíva Google Docs. Podľa Joža Kovača je to fajn nástroj na zdieľanie informácií, ale chýba mu napríklad newsfeed – tok príspevkov, aký má napríklad Facebook. Facebook zase prioritne slúži na zdieľanie informácií medzi priateľmi. „Keď skombinujeme Facebook a Google Docs, dostaneme sa trošku bližšie k Ayanze,“ hovorí Kovač.

Verí, že Ayanza bude ešte úspešnejšia ako Exponea, ktorá sa presadila v oblasti automatizácie a personalizácie digitálneho marketingu. „Keď dnes robím startup a chcem byť medzi najlepšími na svete, nemôžem mať ambíciu menšiu ako desať miliárd vo valuácii,“ hovorí Kovač.

Tvrdí však, že peniaze nedáva na prvé miesto. S veľkým nadšením hovorí o radosti zo spolupráce, o napĺňaní vízií a zmysle života. Znie to trochu ezotericky, ako z nejakej motivačnej knihy.

No každý, kto aspoň raz sedel na online porade s rozospatými kolegami alebo si s niekým vymieňal nahnevané e-maily, chápe, že priniesť radosť do tímu nie je v tejto dobe pre firmy žiadna banalita, ale jedna z najväčších výziev.

V rozhovore sa ešte dozviete:

  • ako sa dá vybudovať svetový startup zo Slovenska,
  • v čom je výhodné mať firmu založenú v Amerike,
  • prečo potrebuje úspešný startup ďalších investorov,
  • prečo je výhodnejšie mať menší plat a podiel na vlastníctve startupu ako vyšší nástupný plat,
  • kde sú úskalia personalizovanej reklamy
  • a ako vidí technologický vizionár Jožo Kovač Slovensko o pár rokov.

Čo robí Ayanza?

Ayanza pomáha tímom dosahovať výnimočné výsledky a budovať porozumenie medzi ľuďmi, ktoré vedie k radosti zo spolupráce.

Ako to robí?

Radosť cítia ľudia. Výnimočné výsledky si stanovujú ľudia. Ayanza a

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Firmy

Startupy

Technológie

Ekonomika

Teraz najčítanejšie