Denník N

Sú väčší malér autobusy či vlaky? Arriva to zvládne, ZSSK má hlbší problém, hovorí železničiar Kubáček

V Bratislavskom kraji mali v poslednej dobe rozsiahle výpadky autobusy Arrivy aj osobáky ZSSK. Foto N
V Bratislavskom kraji mali v poslednej dobe rozsiahle výpadky autobusy Arrivy aj osobáky ZSSK. Foto N

Problém s Arrivou nastal podľa Jiřího Kubáčka aj preto, že Slovensko doteraz nemá veľké skúsenosti s výmenami dopravcov. Po Bratislavskom kraji môžu začať „horieť“ aj niektoré iné kraje.

Jiří Kubáček je bývalý riaditeľ železničnej sekcie na ministerstve dopravy a zároveň dlhoročný kritik pomerov na železnici. V súčasnosti spolupracuje s ministerstvom financií na návrhoch zmien, ktoré by mali zefektívniť fungovanie štátnych železničných firiem.

V rozhovore vysvetľuje, prečo v Bratislavskom kraji naraz kolabujú vlaky aj autobusy.

„Železničnú spoločnosť Slovensko dnes do veľkej miery držia silné ročníky rušňovodičov, ktoré však majú namierené do penzie. Ak sa neurobia zásadné zmeny, situácia sa bude len zhoršovať,“ hovorí Kubáček.

Čo je dnes väčšia lotéria pre cestujúceho v Bratislavskom kraji? Cestovať prímestskými autobusmi alebo vlakmi?

Z dlhodobého hľadiska asi vlakmi. Autobusový dopravca Arriva má podľa mňa prechodný problém a nakoniec ho zvládne. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) má problémy, ktoré sú hlbšie a systémové.

Začnime autobusmi. Prečo Slovak Lines dokázal prímestskú dopravu zabezpečovať a Arriva mala také obrovské výpadky?

Ako krajina nie sme zvyknutí na

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Bratislavská integrovaná doprava

Železnice

Ekonomika

Teraz najčítanejšie