Denník N

Prečo kuriér nemôže počkať, kým sa dosprchujete, vysvetľuje šéf logistickej firmy 

Alexander Jančo. Foto - Packeta
Alexander Jančo. Foto – Packeta

Nakupovanie na internete je aj napriek nedávnemu nárastu stále hlboko pod svojím potenciálom, a to pre slovenské doručovacie firmy znamená svetlú budúcnosť, hovorí Alexander Jančo, šéf spoločnosti Packeta, ktorá je na domácom trhu v prvej päťke.

Popularita online nákupov na Slovensku počas koronakrízy, keď boli zatvorené kamenné obchody, výrazne narástla. Packeta, ktorá bola donedávna na slovenskom trhu známa ako Zásielkovňa, v predvianočnom období doručovala viac ako 100-tisíc balíkov denne. Na jednu zásielku má kuriér v priemere dva až tri minúty.

Aj keď na sociálnych sieťach sa množia sťažnosti na doručovateľské firmy, Jančo hovorí, že kuriérom sa v priemere darí doručiť 95 % zásielok. V niektoré predvianočné dni však úspešnosť doručenia môže klesnúť až na 91 %.

Slovenská Packeta je súčasťou medzinárodnej logistickej skupiny, ktorá s rovnakým menom pôsobí v ôsmich štátoch a doručuje do viac ako 30 krajín. Má najväčšiu sieť výdajných miest na Slovensku a nedávnou akvizíciou spoločnosti ReMax Courier Service rozšírila svoje portfólio o doručenie na konkrétnu adresu vo vlastnej réžii. Podľa Janča chcú tento rok začať s doručovaním na vybraný čas.

„E-commerce je ešte len na polceste,“ ho

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchod

Rozhovory

Ekonomika

Teraz najčítanejšie