Denník N

Schválený investičný plán by mal priniesť päťkrát viac opravených železničných tratí

Ilustračné foto N - Tomáš Benedikovič
Ilustračné foto N – Tomáš Benedikovič

Harmonogram investícií do železničných tratí, ktorý schválila vláda, sa významne nelíši od verzie z minulého roka. Základnou ideou je, že sa namiesto nákladného zvyšovania rýchlosti na 160 km/h budú robiť rozsiahle opravy, ktoré ŽSR zanedbávali. Tempo rekonštrukcií sa má podľa odhadov z minulého roka zrýchliť z 20 na zhruba 100 kilometrov ročne.

Spomedzi rozostavaných projektov by sa mala najprv dokončiť napríklad modernizácia tratí na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu od Bratislavy do Žiliny, kde sa práve pracuje ešte na dvoch etapách, a to pri Púchove a Žiline, alebo napríklad aj prestavba trate medzi Popradom a Lučivnou takisto na 160 kilometrov za hodinu. Investičná akcia pri Poprade už takisto prebieha a mala by byť hotová v roku 2023.

Drahých modernizácií ubudne

Spomedzi

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Diaľnice a cesty

Doprava

Železnice

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie