Denník N

Štát sa istí, aby s koncom roka neprišiel o príjmy z mýta, spúšťa plán B

Na ilustračnej snímke palubná jednotka autobusu. Foto - TASR
Na ilustračnej snímke palubná jednotka autobusu. Foto – TASR
  • SkyTollu končí zmluva na prevádzku mýta, súťaže o nájdenie jeho nástupcu nedobehnú včas.
  • Nastal posun v hľadaní alternatívy, ktorá môže zlacniť aj zjednodušiť život dopravcom a priniesť SkyTollu konkurenciu.
  • Čo sa presne stane, zrejme ukáže prelom rokov 2022 a 2023.

Štát pripravuje systém, ktorý má uľahčiť život kamionistom a ich zamestnávateľom a odvrátiť hrozbu, že onedlho od nich nebude mať kto vyberať mýto. Neslávne známy kontrakt spoločnosti SkyToll sa totiž končí o osem a pol mesiaca.

Ide o novinku, ktorá nesie na prvý pohľad krkolomný názov tzv. modul EETS. V skutočnosti je EETS skratka pre európsku službu elektronického výberu mýtneho a vo svete kamionistov a ich zamestnávateľov ide o podstatnú vec.

Čo je EETS

EETS má totiž za normálnych okolností slúžiť na to, aby kamionista mohol jazdiť v rôznych krajinách Európy s jednou palubnou jednotkou, teda zariadením, ktoré zaznamenáva polohu vozidla.

Modul EETS totiž dokáže prečítať dáta z rôznych palubných jednotiek a posielať ich spracované do hlavného mýtneho systému. Slúži teda ako medzistupeň medzi rôznymi palubnými jednotkami a centrálnym mýtnym systémom.

Na Slovensku sa od roku 2010 používajú palubné jednotky od SkyTollu, ktorý prevádzkuje mýtny systém.

„Implementáciou medzinárodného mýta bude môcť časť dopravcov „skytollové“ jednotky vrátiť a jazdiť

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Doprava

Mýto

Ekonomika

Teraz najčítanejšie