Ak cítite v banke či poisťovni krivdu, sťažujte sa. Vlani museli vrátiť klientom stovky tisíc eur
- Ak si myslíte, že sa vám v banke, v poisťovni či inej finančnej inštitúcii stala krivda, riešte to. Sťažnosti adresované Národnej banke Slovenska ušetrili vlani ľuďom viac ako 300-tisíc eur.
- Väčšina ľudí stále nerozumie financiám, nevedia, čo podpisujú a na čo majú nárok. Sťažujú sa aj vtedy, keď nemajú pravdu. Až tri štvrtiny sťažností sú neoprávnené.
- Vlani sa množili podvody, keď ľudia umožnili podvodníkom zaradiť si ich platobnú kartu do digitálnej peňaženky. Nevenovali pozornosť autorizačným správam.
Ak máte pocit, že sa vám v banke či poisťovni stala krivda, nedostali ste zaplatené alebo ste, naopak, platili za niečo, za čo ste nemali, môžete sa sťažovať aj v Národnej banke Slovenska (NBS). Vlani dostala skoro 1 700 podaní na finančné inštitúcie, píše sa v správe o činnosti na ochranu spotrebiteľa na westránke centrálnej banky.
Pred podaním sťažnosti si však najskôr skontrolujte, čo ste v zmluvách k daným produktom podpísali, aké máte práva a povinnosti. Až tri štvrtiny sťažností, ktoré ľudia poslali do NBS, boli aj vlani neopodstatnené.
V oprávnených prípadoch centrálna banka