Denník N

UPC ľuďom podsúva prémiový balík, kto si to nevšimne, môže platiť

Ilustračné foto - UPC
Ilustračné foto – UPC

Balíček programov dáva UPC svojim zákazníkom na mesiac zadarmo, potom začne inkasovať 1,90 eura. Kto ho nechce, musí si ho sám odhlásiť, aj keď si akciu vôbec nevšimol. UPC sľubuje bezplatné storná.

Ste verným zákazníkom spoločnosti UPC? Dajte si pozor, aby sa vám na faktúre z ničoho nič neobjavili takmer dve eurá navyše.

Spoločnosť totiž ľuďom, ktorí si od nej zobrali digitálnu televíziu, pripravila „špeciálnu akciu“. Na jej konci môžu dostať programy, o ktoré vôbec nestáli, a ešte za ne aj platiť.

Posledné týždne dostali mnohí klienti UPC e-mail, ktorý ich informuje, že im firma na mesiac aktivovala prémiový balík UPC Plus s devätnástimi kanálmi ako Viasat History, MTV Live či Travel Channel. V texte ich informuje, že programy dostali na mesiac zadarmo, potom už budú spoplatnené akciovou sumou 1,90 eura.

Ak ste dostali túto ponuku a spoplatnené prémiové kanály nechcete, nestačí, ak budete ponuku UPC ignorovať. Musíte si ju sami aktívne odhlásiť.

Zákazník: Mnohí to ani neprečítajú

Ponuku od UPC dostal aj Andrej, ktorého akcia firmy rozčúlila. Na zákaznícke centrum napísal nahnevaný e-mail, ktorý poskytol aj Denníku N. „Nejde o balíček, ale o špekulatívnu kampaň, ako zarobiť bez vedomia zákazníka,“ sťažuje sa firme. 

„Len málokto už dnes číta reklamné a propagačné kampane prostredníctvom e-mailu od kohokoľvek, nielen od UPC. E-mail hodí do koša, spamu alebo ho ani nespozoruje, a potom logicky nevie, o čo sa jedná. Spoliehate sa na to, že staršia generácia si to nevšimne a vám tento zákerný úlovok zaplatí,“ píše Andrej.

V závere svojej sťažnosti sa pýta, či by sa UPC páčilo, keby im niekto začal bez objednávky prerábať budovu a potom aj posielať faktúry.

Rozhorčené reakcie má firma aj na svojom profile na Facebooku. Ľuďom prekáža, že ako základ pre zmenu zmluvy UPC využila bežnú poštu a to, keď zákazník vôbec nezareaguje, berú ako súhlas.

UPC: Nebudete škodovať

Hovorca UPC Jaroslav Kolár hovorí, že o prémiovom balíku Plus ľudí informujú hneď trikrát. Keď akciu spustia a potom desať a dva dni pred jej koncom. V každom e-maile ľuďom hovoria, že si balík môžu okamžite deaktivovať.

No čo sa stane vtedy, keď si zákazník nevšimne žiadnu z týchto správ? „Ak by zákazník po stanovenom čase zabudol užívanie balíčka Plus deaktivovať, nič sa nestane,“ tvrdí Kolár.

„Balíček mu bude deaktivovaný odo dňa ohlásenia bez podmienky akejkoľvek úhrady. Ak by balíček náhodou bol účtovaný, stačí, keď to zákazník ohlási, poplatok za balíček mu bude stornovaný. Zákazník tak v nijakom prípade nemôže byť poškodený.“

Opäť však platí, že zákazník musí deaktiváciu urobiť sám a proaktívne – telefonicky, mailom, na pobočke či webe UPC. Kolár sľubuje, že ak by si zákazník všimol nový poplatok aj na druhej či tretej faktúre, napríklad preto, že má nastavený trvalý príkaz a faktúram nevenuje veľkú pozornosť, vrátia mu peniaze aj spätne.

Ošetrili si to v podmienkach

UPC sťažnosti na zmenu podmienok bez aktívneho súhlasu zaznamenala aj v minulosti, najmä v súvislosti s automatickým predlžovaním zmluvy na dvojročnú viazanosť. Denník SME už v roku 2010 informoval, že firma má podobnú techniku čiastočne ošetrenú aj vo všeobecných obchodných podmienkach.

Aj dnes tam má UPC napísané, že „zmenu zmluvy je možné uskutočniť jednostranne poskytovateľom alebo dohodou zmluvných strán v písomnej alebo ústnej forme alebo iným konkludentným spôsobom, ktorým sa dosiahne súlad vôle zmluvných strán, ak nie je dohodnuté alebo v zmluve ustanovené inak.“

V podmienkach sa zároveň píše, že „poskytovateľ je oprávnený písomne, na adresu elektronickej pošty, službou krátkych správ alebo iným vhodným spôsobom oznámiť užívateľovi najmenej jeden mesiac vopred návrh na zmenu zmluvy“ a že „na vykonanie zmeny spôsobu platby, zmeny rozsahu služby alebo zmeny obdobia sa nevyžaduje písomná forma s podpismi obidvoch strán“.

Máte pripomienku alebo ste našli chybu? Prosíme, napíšte na pripomienky@dennikn.sk.

Dnes na dennike.sk

Ekonomika, Slovensko

Teraz najčítanejšie