Denník N

Oblečenie pre ruský a ukrajinský trh sa predá inde, zlepší aj ponuku u nás, hovorí manažér firmy, ktorá zastrešuje značky ako Reserved či Sinsay

Foto - LPP, Koláž N
Foto – LPP, Koláž N

V Rusku pracovalo v obchodoch značiek Sinsay, Mohito, Reserved, Cropp a House viac ako šesťtisíc ľudí.  V štyroch stovkách obchodov mali okrem personálu na novú sezónu pripravenú aj jarnú a letnú kolekciu.

Teraz treba toto oblečenie predať inde. Môže to obohatiť aj ponuku v slovenských obchodoch. A kolaps ruského trhu urýchli expanzné plány poľskej skupiny LPP, pod ktorú pätica spomínaných značiek patrí. Patrik Čanecký, konateľ LPP Slovakia, manažuje na Slovensku 70 obchodov s viac ako 700 zamestnancami a do konca roka plánuje otvoriť ďalších (do) 20 predajní. Tvrdí, že napriek covidu sa módnemu biznisu darilo, a to aj preto, že mu pomáhal odložený dopyt. No platí to iba pre tých, ktorí dokázali pohotovo reagovať.

LPP tento rok plánuje zvýšiť tržby v slovenských obchodoch zo 105 na 150 miliónov eur. V rozhovore vysvetľuje aj:

  • prečo sa z každej štvrtej zásielky niečo vracia naspäť do obchodov,
  • ako sa chcú stať so značkou Sinsay novým Primarkom a
  • ako to, že v jednom obchode tej istej značky nájdeme v susediacich obchodných centrách iné oblečenie.

Prečo sa textil nezdražuje tak dramaticky ako napríklad potraviny?

Naše kolekcie sa dizajnujú a aj vyrábajú v pomerne veľkom časovom predstihu. Keď sa vyrobia, ešte plynie čas, keď sa produkt presúva do našich skladov a prevádzok. Preto niekedy nereagujeme až tak rýchlo ako iné komodity.

Odkiaľ ten tovar pochádza?

Nie je to len Ázia, ako si možno niektorí myslia. Naše kolekcie sa vyrábajú napríklad aj v Portugalsku, vo Fínsku, v Turecku, v afrických krajinách a, samozrejme, aj v Poľsku. Keď zadávame kolekciu do výroby, vtedy sa dohodnú aj ceny. Zvyšovanie cien preto u nás ešte nie je až také viditeľné, ale na základe posledných udalostí už k tomu dochádza.

Kedy a v akej miere to uvidia zákazníci? 

Pri rozhodovaní o tom, ako k tomu pristúpiť, budeme musieť rozmýšľať aj strategicky, pretože citlivosť na ceny je rôzna. Pokiaľ máte napríklad tričko za 3,90

Na čítanie potrebujete aspoň štandard predplatné.

Dnes na dennike.sk

Obchod

Ekonomika

Teraz najčítanejšie